خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:‌

درآمدهای پایدار شهرداری تهران از ۱۲ درصد به ۳۶ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۱

محیط زیست متاسفانه جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری نبوده است و اتفاقات مختلف گواه آن است که این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

ایلنا:‌ معاون شهردار تهران اعلام كرد: در تهران تلاش کردیم تا به طور زیر ساختی درآمد پایدار برای توسعه شهر ایجاد کنیم و با اقداماتی که انجام شد بدون آنکه تراکمی فروخته شود طی هفت سال درآمد پایدار از ۱۲ درصد به ۳۶ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس ملی اکو شهردر ایران ۱۴۰۴، امروز با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه ۱۵ درصداز زمین و جوامع در اثر فعالیت‌های انسانی از بین رفته است و یک ششم آن در معرض تخریب قرار دارد، گفت: بسیاری از منابع زیست محیطی در معرض خطر هستند اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که در کنفرانس‌های علمی به دلایل مختلف حضور‌ها کم است و حوزه علمی کشور با دغدغه‌های کشور فاصله گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه‌ای که نیازهای امروز را بدون به خطر انداختن نیازهای فردا و برای آیندگان تامین کند توسعه پایدار است، افزود: رکود اقتصادی و تخریب محیط زیست و موضوعاتی مانند آب، خاک و هوا از مقیاس‌های توسعه پایدار هستند و همواره شورای شهر مصوبات خوبی در حوزه‌های مختلف زیست محیطی داشته اما با زهم تصمیمات مختلفی گرفته می‌شود که از جمله آن تصمیم گیری در خصوص فروش پارک پردیسان بود.

هاشمی با اشاره به اهمیت مدیریت یکپارچه اظهار کرد: در تهران تلاش کردیم تا به طور زیر ساختی درآمد پایدار برای توسعه شهر ایجاد کنیم و با اقداماتی که انجام شد بدون آنکه تراکمی فروخته شود طی هفت سال درآمد پایدار از ۱۲ درصد به ۳۶ درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: بودجه ریزی عملیاتی، رصد آنلاین پروژه‌های شهری، استاندارد سازی در حوزه مدیریت شهری و شفافیت مالی از جمله اقداماتی بوده است که در راستای توسعه پایدار برای کلاتشهر تهران انجام شده است.

معاون شهردار تهران افزود: توسعه سرانه فضای سبز، فضاهای ورزشی، رشد طول بزرگراه‌ها، ایجاد مسیر دوچرخه سواری و غیره از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

حیدرزاده، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز با اشاره به رشد فراینده جمعیت شهرنشین گفت: به دنبال این مووضع پروتکل‌های سطح دنیا از حکومت‌های مرکزی به سمت حکومت‌های محلی رفتند و امروزمدیران شهری چاره‌ای ندارند جز آنکه بر اساس ضوابط زیست محیطی شهر‌ها را اداره کنند.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه دائمی کنفرانس ملی اکو شهر راه اندازی شده تا بتواند از تجربیات موفق همه کشورهای دنیا استفاده کند.

حیدرزاده با اشاره به اقدامات مختلف شورای اسلامی شهر تهران در حوطه محیط زیست اظهار کرد: محیط زیست متاسفانه جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری نبوده است و اتفاقات مختلف گواه آن است که این زیبنده جمهوری اسلامی نیست و امیدواریم توسعه پایدار با الهام گرفتن از فموده مقام معظم رهبری در دکترین پیشرفت و عدالت، جزو اولیت‌ها قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز