خبرگزاری کار ایران

آغاز جشنواره نوروزی برج میلاد از ۲۵ اسفند؛

هوشیار: برج میلاد تربیون هیچ كاندیدایی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۸

جشنواره نوروزی برج میلاد از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۲ درقالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برگزار می‌شود / باشگاه هوارداران برج میلاد راه اندازی شد.

ایلنا: مدیرعامل برج میلاد، گفت: برج میلاد سازه ملی است و در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورا‌ها تریبون هیچ کاندیدایی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد هوشیار در نشست خبری امروز به مناسبت جشنواره نوروزی برج میلاد برگزار شد به تشریح اقدامات این برج در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: این جشنواره از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۲ درقالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه تور تهران گردی از مناطق تاریخی شهر تهران خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ نقطه تاریخی در برخی مناطق قدیمی تهران از جمله منطقه ۱۲ وجود دارد که برای ایام نوروز پیش بینی شده است.همچنین بازدیداز سه برج طغرل، آزادی، میلاد بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و قصر از دیگر برنامه‌های تعریف شده است.

مدیرعامل برج میلاد از برپایی بزرگ‌ترین سفره هفت سین در برج میلاد خبرداد و گفت: برپایی غرفه‌های مختلف صنایع دستی، سوغات، ‌آیین نوروزی اقوام مختلف، ارائه تنوع غذایی اقوام از جمله برنامه‌های برج در ایام نوروز است.همچنین ایستگاه ورزشی در قالب مختلف برای رده‌های سنی در نظر گرفته شده است.

هوشیار با اشاره به حضور حیوانات ایرانی در جشنواره نورزی برج میلاد اعلام کرد: امسال نوروز ملل در جشنواره نورزی برج میلاد با حضور ۱۰ کشور برگزار می‌شود که در آن ایین بهاری و نوروزی ملل مختلف به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان تلاش کرده‌ایم برنامه‌های متعددی داشته باشیم گفت: در بخش هنری نیز با حضور ۴۰ هنزمند برنامه‌های هنری به صورت زنده خواهیم داشت. همچنین برنامه‌های ویژه برای مهمانان ویژه وحتی برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده است که در بخشی از موارد این برنامه‌ها به صورت رایگان خواهد بود.

به گفته مدیرعامل برج میلاد بازدید از برج میلاد در بخش‌های موزه سکه، گالری هنری، گنبد آسمان، رستوران گردان خواهد بود تصریح کرد: دو سال است که بهای بلیت برج میلاد افزایش نیافته است و برای اینکه تمامی اقشار بتوانند از برج بازدید داشته باشند آن را در بخش‌های مختلف تفکیک کرده‌ایم به طوری که اگر کسی بخواهد ۵ طبقه برج را بازدید کند ۲۵ هزار تومان باید پرداخت کند در حالی که بازدید از خود برج تنها ۹ هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان بهای بلیت ۶هزار و ۵۰۰ تومان و برای دانشچویان ۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است که به صورت روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ نفر دانش آموز از برج بازدید می‌کنند.

هوشیار صراحتا اعلام کرد: بهای بلیت بازدید از برج میلاد در مقایسه با بهای بلیت سایر برج‌ها در جهان بسیار اندک است و تمام تلاش ما بر این است که تمامی اقشار در رده‌های سنی مختلف بتوانند از برج میلاد بازدید کنند ما به دنبال اشرافی کردن برج میلاد نبوده‌ایم و حتی برای عروس و داماد‌ها بازدید رایگان در نظر گرفته‌ایم از این رو اگر قرار باشد بهای برج افزایش یابد حتما باید به تایید شورای شهر نیز برسد.

وی با اشاره به راه اندازی شربت خانه ایرانی در برج میلاد از ثبت نام ۸ هزار نفر از شهرستان‌ها برای تور تهران گردی خبر داد و گفت: برج میلاد سازه ملی است و در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورا‌ها تریبون هیچ کاندیدایی نخواهد شد. ما وارد فضای انتخابی نمی‌شویم و از دوستان خواهش می‌کنیم که نگاه جناحی و انتخابی نسبت به برج نداشته باشد.

هوشیار درباره فاز دوم برج میلاد نیز اعلام کرد: خاکبرداری فاز دوم به پایان رسیده است و قرار است هتل‌های آن در ۶۰ ماه آینده توسط بخش خصوصی به اتمام می‌رسد. همچنین برای ایام نوروز، برج، مهمانسراهایی را تعبیه کرده است تا از اقشار مختلف پذیرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱، ۷۰۰ هزارشهروند از برج میلاد بازدید کرده‌اند گفت: ۲۰ درصد بازدید کنندگان مهمانان خارجی بودند.

هشیار از راه اندازی باشگاه هوارداران برج میلاد در طول هفته جاری خبرداد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر عضو این باشگاه شده‌اند و قرار است در رده‌های مختلف فعالیت‌هایی داشته باشند.

وی همچنین از طرح آزادسازی ماهی قرمز در نوروز ۹۲ خبرداد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم در روز ۱۳ فروردین ماهی‌های قرمز خود را در حوضچه ویژه آزادسازی ماهی قرمز در برج تعبیه شده است‌‌ رها سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز