خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم افتتاح یادگار امام خبر داد:

ادامه بزرگراه یادگار در سه مسیر

asdasd

پادگان جی تا ماه آینده به تملک مدیریت شهری می‌رسد/تهران پایتخت برجسته و‌ ام القرای کشورهای اسلامی است امیدواریم پس از بازدید شرکت کنندگان در اجلاس عدم تعهد، از تهران چنین برداشتی در ذهن‌ها تجلی پیدا کند.

ایلنا:‌ شهردار تهران با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام به انتهای خود رسیده است گفت: این بزرگراه قرار است در مسیر ۴۵ متری به سمت غرب به میدان فتح و در مسیر شرقی به میدان ۹ دی و در مسیر ۳۵ متری به سه‌راه شمشیری و جنوب متصل شود تا بار ترافیکی این دو منطقه گره گشایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ۲ کیلومتر باقی مانده از بزرگراه یادگار امام محدوده خیابان آزادی تا سر خیابان شهید دستغیب ضمن قدر‌دانی و عذرخواهی از ساکنان این محدوده که در طول سه سال گذشته فعالیت عمرانی پروژه مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است تصریح کرد: بار‌ها در بازدید‌هایم شاهد گله‌مندی مردم بودم اما همین جا به آن‌ها قول می‌دهم در راستای تشکر از آن‌ها منطقه ۹ و ۱۰ یکی از منظم‌ترین و تمیز‌ترین مناطق شهر شود تا ساکنان آن به آرامش برسد.

وی با اشاره به طراحی منحصر به فرد زیرگذر یادگار امام گفت: برای اولین بار چنین طراحی در ساخت بزرگراه‌ها داشتیم که به زودی نمونه دیگر آن را در بزرگراه امام علی خواهیم دید.

شهردار تهران با بیان اینکه دو کیلومتر باقی مانده از این بزرگراه به گونه‌ای ساخته شده است که انس و الفت و صمیمیت ساکنان به هم نریزد افزود: آخرین روگذر شرقی و غربی این منطقه در خیابان شهید دستغیب را در ماه‌های آینده همراه با تملک پادگان جی انجام می‌دهیم.

قالیباف با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام به انتهای خود رسیده است گفت: این بزرگراه قرار است در مسیر ۴۵ متری به سمت غرب به میدان فتح و در مسیر شرقی به میدان ۹ دی و در مسیر ۳۵ متری به سه‌راه شمشیری و جنوب متصل شود تا بار ترافیکی این دو منطقه گره گشایی شود.

به گفته شهردار تهران در دو سال گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه ۹ و ۱۰ سرعت یافته است به طوری که دو سوم صدور پروانه‌های صورت گرفته در این مناطق متعلق به بافت‌های فرسوده است و این آمار یعنی توجه به عین عدالت است چراکه با اصل دریافت عوارض نوسازی این بازسازی‌ها سرعت یافته است.

وی ادامه داد: باید بخش سرمایه گذاری خصوصی به سمت این مناطق بیاید چرا که اگر بافت فرسوده اصلاح نشود کار به نتیجه نخواهد رسید.براساس برنامه ریزی ۱۰ ساله که دو سال از عمر آن گذشته است باید نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

شهردار تهران از تملک پادگان جی در چند روز آینده خبرداد و گفت: تملک این پادگان و تعریض خیابان‌های اطراف منتهی به بزرگراه یادگار امام تعریض خیابان امام خمینی نیز با سرعت بیشتر انجام می‌شود، البته خوشبختانه در منطقه شمالی این مناطق مترو راه اندازی شده است.

شهردار تهران کمبود فضای سبز را معضل جدی این مناطق دانست و گفت: باید برای تعریض کوچه‌های آشتی کنان مناطق ۹ و ۱۰ چاره اندیشی شود که البته امیدواریم با طرح تفصیلی مشکلات قدیمی این مناطق نیز حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این بود که در پروژه یادگار امام ارتباطات محلی بدون گسست اجتماعی حفظ شود که خوشبختانه این کار صورت گرفته است تنها درخواست ساکنان این محدوده ایجاد پل عابرپیاده است که تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا محمدباقر قالیباف سپس به جمع خبرنگاران آمد و درباره آماده سازی شهر تهران برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد گفت: شهر تهران در این ایام تغییر خاصی نمی‌کند. از آنجا که تهران میزبان صد کشور است مردم انتظار دارند که شهر تهران ویژه باشد.

شهردار تهران گفت: این انتظار مردم است که شهر تهران همیشه تمیز باشد و ما نیز موظف هستیم شهر تهران را که این روز‌ها میزبان میهمانان خارجی از سر تاسر جهان است را شهری مرتب و تمیز نشان دهیم.

وی ادامه داد: با این کار چهره واقعی شهر تهران که شهری تمیز و گسترده است به میهمانان نشان می‌دهیم چرا که تهران پایتخت برجسته و‌ام القرای کشورهای اسلامی است امیدواریم میهمانان پس از بازدید از تهران چنین برداشتی داشته باشند.

وی درباره تفاوت این اجلاس با اجلاس قاهره نیز گفت: امتیاز خاصی ندارد اما از آنجا که صد کشور میهمان این کنفرانس هستند این کنفرانس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ما باید بزرگراه‌ها را آماده حضور این میهمانان کنیم همچنین کاری کنیم که فضای سبز شهر متناسب با این پایتخت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز