خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

بهره برداری از باغ مینیاتور در اردیبهشت ماه

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۰

مکان های دیدنی شهر تهران به خصوص فضاهای سبز توسط تورلیدرهای پایتخت به مهمانان خارجی معرفی می‌شود.

ایلنا: ‌ معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: بهره برداری از باغ مینیاتور و برپایی نمایشگاه بین المللی گیاه در اردیبهشت ماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی عبدالهی صبح امروز در بازدید از باغ ایرانی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد سرانه ۱۵ متر مربع فضای سبز شهر تهران به بیش از ۲۰ متر مربع افزایش یابد، گفت: ۱۲۰ بوستان در سال جاری در تهران افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به هماهنگی با شرکت‌های سیاحتی و تورلیدرهای شهر تهران، اظهار کرد: ‌ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مکان‌های دیدنی شهر تهران به خصوص فضاهای سبز توسط تورلیدرهای پایتخت به مهمانان خارجی معرفی خواهد کرد به عنوان مثال باغ موزه دفاع مقدس ازجمله مکان‌هایی است که در همین راستا مورد استقبال گردشگران و میهمانان خارجی قرار گرفته است.

وی به کاشت بیش از ۷ میلیون درخت در شهر تهران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال جدید نیز این میزان درخت به فضای سبز شهر تهران افزوده خواهد شد تا اثرات کاشت درختان را در پاکیزگی و تلطیف هوای شهر تهران داشته باشیم و مردم از اکسیژن سالمی استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره کاشت لاله در سطح شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم سال جدید کاشت پیاز لاله در دستور کار قرار گرفته و دلیل این امر استقبال شهروندان از گل‌های لاله بوده است. در سال گذشته نیز با کاشت ۵ میلیون پیاز لاله در پارک‌ها و اتوبان‌های تهران، پایتخت از هر نظر زیبا‌تر شده بود.

عبدالهی با اشاره به دوهزار بوستان شهر تهران افزود: این بوستان‌ها شامل بوستان‌های محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستند که ساخت آن‌ها طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته بود. به زودی و در کمتر از یک ماه دیگر هم بوستان مینیاتور واقع در منطقه ۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عبدالهی افزود: آثار جنگل کاری‌هایی که این سال‌ها در اطراف شهر تهران و در دوره مدیریت جدید صورت گرفته است را در بهبود شرایط آب و هوایی تهران می‌توانیم احساس کنیم. به گونه‌ای که میزان افزایش اکسیژن و تلطیف هوا پیرامون فضاهای سبز به وضوح مشخص است. همچنین در نظر داریم در فضاهای سبز بیشتر از گونه‌های پهن برگ استفاده کنیم زیرا اکسیژن بیشتری تولید خواهند کرد.

به گفته وی بهره برداری از باغ مینیاتور و برپایی نمایشگاه بین المللی گیاه در اردیبهشت ماه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز