خبرگزاری کار ایران

احمد مسجدجامعی:

نسبت به معماری‌های ایرانی، اسلامی بی‌حرمتی می‌شود

asdasd

تقریبا یک سوم بناهای با سبک معماری اسلامی ایرانی در شهر تهران آسیب جدی دیده‌اند که نمونه آن ساختمان پرچم، مسجد فخر الدوله، بناهای میدان منیریه و غیره هستند.

ایلنا: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار حفظ حریم فضای معماری ایرانی و اسلامی شد و گفت: نسبت به بناهای قدیمی شهر بی‌حرمتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری بررسی و به تصویب اعضا رسید.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به محتویات این طرح اظهار کرد: بسیاری از بناهای قدیمی در شهر تهران در حال از بین رفتن است و نسبت به آن‌ها بی‌حرمتی می‌شود. تقریبا یک سوم بناهای با سبک معماری اسلامی ایرانی در شهر تهران آسیب جدی دیده‌اند که نمونه آن ساختمان پرچم، مسجد فخر الدوله، مدرسه البرز، بناهای میدان منیریه و غیره هستند.

وی ادامه داد: حریم فضای معماری ایرانی و اسلامی الگوهایی هستند که باید در حفظ آن‌ها تلاش کرد.

مسجدجامعی تاكید كرد:‌ساختمان دبیرستان البرز دارای معماری اسلامی ایرانی و قابلیت الگو برداری دارد اما با ساخت و سازهای وسیعی که در جوار آن در حال انجام است این بنا مورد تهدید قرار گرفته است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر نیز از بناهای قدیمی شهر تهران که معماری ایرانی اسلامی دارند به عنوان یک حقیقت تکرار نشدنی یاد کرد و گفت: متاسفانه این بنا‌ها در معرض خطرند بناهایی که بخشی از هویت شهر محسوب می‌شود و دوباره ساختن آن‌ها بعید است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری در بناهای عمومی که در حال ساخته شدن در شهر هستند هویت ایرانی اسلامی دیده نمی‌شود تاکید کرد: در حال حاضر حال و هوایی از فرهنگ ایرانی و اسلامی در معماری‌های شهر دیده نمی‌شود و کم کم این موضوع رو به فراموشی است.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: به وسیله این طرح جمعی از کار‌شناسان نسبت به بنا‌ها و مساجد که قرار است در آینده ساخته شود اظهار نظر می‌کنند تا منطبق با هویت ایرانی و اسلامی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز