خبرگزاری کار ایران

معاون ترافیک شهردار تهران در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه «جشنواره مشکات»:

مشارکت شهروندان در مسائل شهری ستودنی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۹

توسعه آموزش‌های همگانی و ارتقای مهارت‌ها و توانمندسازی شهروندان در موضوع مهم حمل و نقل و ترافیک یکی از اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

ایلنا: معاون شهردار تهران در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه «جشنواره مشکات در حوزه حمل و نقل و ترافیک» گفت: مشارکت فکری و عملی شهروندان اساس و زیربنای موفقیت پروژه‌های شهری است و ارتباط دو سویه شهروندان با یکدیگر از یک سو و مدیریت شهری از سوی دیگر به ارتقای کیفی زندگی شهری منجر شده و ستودنی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از آنجا که شهرِ تهی از تعامل و همدلی شهروندان محیطی بی‌نشاط و فاقد انگیزه است، روش‌های گوناگونی به منظور ایجاد انگیزه و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های عمومی به کار گرفته می‌شود که برگزاری جشنواره‌های شهروندی نیز یکی از همین شیوه‌هاست.

وی نهادینه کردن الگوهای متعالی در رفتار و اخلاق شهروندی و ارتقای سطح دانایی و مهارت شهروندان در حوزه‌های شهری را از جمله اهداف مشارکت حوزه حمل و نقل و ترافیک در جشنواره مشکات دانست و اظهار کرد: توسعه آموزش‌های همگانی و ارتقای مهارت‌ها و توانمندسازی شهروندان در موضوع مهم حمل و نقل و ترافیک یکی از اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به ارسال بیش از ۲۲ هزار اثر شهروندی در قالب‌های انیمیشن، تصویربرداری، گرافیک، عکاسی، داستان، شعر و نمایشنامه در محور حمل و نقل و ترافیک به جشنواره مشکات، تصریح کرد: حضور پر شور مردم در چنین جشنواره‌هایی نشان دهنده میزان اهمیت و حساسیتی است که شهروندان نسبت به محل زندگی خود و مسائل آن قائل هستند.

این گزارش حاکی است به دنبال فراخوان جشنواره مشکات در آبان ماه سال گذشته، بالغ بر ۱۸۰ هزار اثر در ۶ محور حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، زیباسازی و مبلمان شهری، ایمنی، پسماند و دفع زباله و حقوق و تکالیف شهروندی به سراهای محلات ۲۲ منطقه شهر تهران ارسال شد که از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۳۱ اثر در محور حمل و نقل و ترافیک خلق شده است.

بر این اساس، پس از داوری اولیه این آثار در مناطق، یک هزار و ۳۹۷ اثر در سه بخش‌ حرفه‌ای، غیر حرفه‌ای و کودک و نوجوان به دبیرخانه تخصصی جشنواره مشکات در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارسال شد و در مرحله داوری نهایی از بین ۵۶۳ اثر حرفه‌ای، ۳۶۸ اثر غیر حرفه‌ای و ۴۶۶ اثر کودک و نوجوان، ۵۳ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مراسم اختتامیه «جشنواره مشکات در حوزه حمل و نقل و ترافیک»، در آستانه شب ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز گرامیداشت زن با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز