خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی تأکید کرد:

تجربه موفق نوسازی درکلانشهر تهران با رویکرد برد- برد- برد

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۸۷

تعریف پروژه‌های محرک توسعه، تعریف پروژه‌های ارزش افزا و تعریف کاربری‌های مورد نیاز برای تأمین سرانه‌های ۷ گانه شهری، هنر مدیران شهری است که در پیشبرد این رویکرد تأثیر گذار است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جمع مدیران شهرداری‌های استان تهران به تشریح تجربه موفق نوسازی درکلانشهر تهران با رویکرد برد- برد- برد پرداخت.

به گزار ش ایلنا، علیرضا جعفری در نشستی که با حضور مدیران شهرداری‌های استان تهران، که روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه در محل شهرداری اسلامشهر برگزار شد بر ضرورت تغییر نگاه به مسئله نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این مطلب، نقش پول و سرمایه در احیاء و تحول شهری و داشتن نگاه انسان محور و نه کالبد محور به مسائل مدیریت شهری به ویژه در نوسازی بافت‌های فرسوده را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد.

جعفری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به نقطه توسعه یافتگی برسیم، رویکر ما به مسائل می‌بایست رویکر برد- برد- برد باشد، توضیح داد: هدف ما در رویکردی که در آن ۳ برنده مدنظر قرار گرفته می‌شود، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بستر توسعه شهر است به نحوی که مدیریت شهری از آن حمایت کند تا بتواند شهر را متحول سازد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره تصریح کرد: در این رویکرد، سرمایه گذاران بخش خصوصی به سود منطقی آورده خود خواهند رسید، انگیزه مالکان زمین نیز تأمین شده و با ارتقاء کیفیت مطلوب زندگی، مدیران شهری نیز برنده خواهند شد.

به گفته جعفری، این رویکرد منجر به انتفاع اقتصادی سرمایه گذاران بخش خصوصی و مالکان زمین شده و کاهش هزینه‌های شهری آینده به واسطه سرمایه گذاری‌های امروز نیز انتفاعی است که مدیران شهری از این رویکرد به دست خواهند آورد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعریف پروژه‌های محرک توسعه، تعریف پروژه‌های ارزش افزا و تعریف کاربری‌های مورد نیاز برای تأمین سرانه‌های ۷ گانه شهری، هنر مدیران شهری است که در پیشبرد این رویکرد تأثیر گذار است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، راه اندازی دفا‌تر خدمات نوسازی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی را به منظور تبیین مبانی فرهنگی در بطن محلات فرسوده شهری، اقدامی اثرگذار برای جلب مشارکت مردم در نوسازی واحدهای فرسوده خود دانست.

جعفری با اعلام اینکه راهکار نوسازی بافت‌های فرسوده شهر، نوسازی اندیشه مدیران است، گفت: چنانچه نگاه تحول گرا در مدیران شهری وجود داشته باشد، ظرفیت تحول به سمت توسعه پایدار در شهرهای دیگر همچون اسلامشهر نیز موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز