خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد:

انتخاب تهران از سوی سازمان ملل برای اجرای طرح تاب‌آوری شهری در سوانح

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۳

انتظار می‌رود در بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله مشارکت در این طرح، تهران به تاب‌آوری قابل توجهی دست یافته و توانایی ساختارهای شهری برای مقاومت و بازتوانی سریع در حوادث غیرمترقبه که شهر‌ها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند، افزایش یابد.

ایلنا: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انتخاب تهران به عنوان یکی از ۱۰ شهر مشارکت‌کننده در طرح افزایش تاب‌آوری شهری در برابر سوانح محتمل از سوی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عزیزاله رجب‌زاده، جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران شهر تهران در این مورد با اشاره به گزارش اخیر دبیرخانه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد گفت: انتخاب تهران به عنوان یکی از ۱۰ شهر مشارکت کننده در طرح تاب آوری شهری از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد فرصتی مناسب برای شهر تهران است تا از تجربه‌های جهانی در زمینه افزایش تاب‌آوری شهری در برابر سوانح و حوادث استفاده کنند.

وی افزود: این طرح با همکاری آژانس‌های بین المللی زیرمجموعه سازمان ملل از جمله دفتر استراتژی بین المللی کاهش مخاطرات سوانح سازمان ملل، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، بخش خصوصی و سازمان‌های غیر دولتی در هریک از شهرهای منتخب اجرا می‌شود و طی آن روش جامع و یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت شهری برای پایش تاب آوری این شهر‌ها نسبت به انواع مخاطرات محتمل تدوین خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن اشاره به این نکته که برنامه تاب‌آوری شهری دفتر اسکان بشر ملل متحد براساس اصول تاب‌آوری بنا شده است که معنای آن ارتقای توانایی هر نوع سیستم شهری برای ایستادگی، مقاومت و بازتوانی سریع در سوانح محتمل است، اظهار داشت: این برنامه بر پویایی و ارتقای ظرفیت‌های حمایت و پشتیبانی از جان و مال شهروندان تأکید دارد.

وی تضمین پشتیبانی مالی، فنی و تخصصی برای تحقق تغییرات ضروری و بهینه سازی و ایجاد زمینه سرمایه گذاری در مسیر دستیابی به تاب آوری شهری در برابر سوانح طبیعی و سایر بحران‌های محتمل را از جمله مزایای مشارکت تهران در این طرح عنوان کرد و گفت: تقویت و پایدارسازی ساختارهای شهری، ارتقای سطح همکاری و مشارکت‌های جهانی میان مدیران شهری، طراحان و برنامه ریزان، معماران و دیگر بخش‌های جامعه از دیگر مزایای مشارکت تهران در طرح تاب آوری شهری در کنار ۹ شهر دیگر جهان است. ضمن آنکه این مشارکت به ارتقای فرهنگ تاب آوری نیز خواهد انجامید.

وی با تأکید بر اینکه سازوکار‌ها و دستورالعمل‌هایی که طی این برنامه تهیه خواهد شد در ۱۰ شهر برگزیده به مورد اجرا گذاشته و نهایی می‌شود، گفت: علاوه بر تهران، شهرهای بالانگودا (سریلانکا)، بارسلون (اسپانیا)، بیروت (لبنان)، واگوپان (فیلیپین)، دارالسلام (تانزانیا)، لوکوجا (نیجریه)، پرت مور (جامایکا)، ولینگتن (نیوزلند) و تالکاهوآلو (شیلی)، ۹ شهر دیگر برگزیده برای اجرای این برنامه هستند.

وی اهداف دیگر این طرح را، کاهش خسارات جانی و مالی، حفاظت و پشتیبانی از دستاوردهای توسعه و تضمین استمرار ارائه خدمات عمومی و خصوصی در شرایط بحران‌های محتمل دانست و افزود: انتخاب تهران در این طرح طی فرآیندی شامل ثبت نام، ارائه گزارش توجیهی و با بهره گیری از پشتیبانی و حمایت شهردار محترم تهران و تأکید ایشان در زمینه ارتقای همکاری‌های بین المللی و بهره گیری از تجربیات جهانی تحقق یافت و توازن مناسب توزیع جغرافیایی و اقتصادی، جمعیت، وضعیت لرزه خیزی و عضویت در یک یا چند شبکه جهانی شهری، برخی از معیارهای انتخاب شهرهای برگزیده برای اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود در بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله مشارکت در این طرح، تهران به تاب‌آوری قابل توجهی دست یافته و توانایی ساختارهای شهری برای مقاومت و بازتوانی سریع در حوادث غیرمترقبه که شهر‌ها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند، افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز