خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی بررسی عملکرد شوراها/۳

حبیب زاده: گرانی تهران برای شهروندان متوسط و ضعیف دردسرساز شده است

کد خبر : ۶۸۴۶۹

در دور سوم شورای شهر اعضای اصلاح طلب به نوعی محدود شده بودند برای نمونه هیچ کدام از این دوستان مسئولیت کمیسیونی را برعهده ندارد/ در شورای چهارم از مردم بخواهیم که مشارکت بیشتری داشته باشند.

ایلنا: كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هزینه زندگی در شهر تهران سرسام آور شده است و این مشکل برای طبقه متوسط و ضعیف دردسرساز شده است به طوری که این افراد نمی توانند از پس مشکلات خود برآیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین نشست نامزدهای انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران با حضور حسن بیادی نایب رئیس کنونی شورای شهر، محسن هاشمی مشاور سابق شهردار تهران و مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران، افشین حبیب‌زاده عضو شورای مرکزی خانه کارگر و وحید نوروزی معاون اجرایی سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خبرگزاری ایلنا برگزار شد.

افشین حبیب زاده کاندیدای دور چهارم شوراها و عضو شورای مرکزی خانه کارگر نیز که در این نشست حضور داشت درباره عملکرد دور سوم شوراها گفت: با صحبت هایی که با اعضای اصلاح طلب شورا شهر داشتم متوجه شدم که در این دوره اعضای اصلاح طلب به نوعی محدود شده بودند برای نمونه هیچ کدام از این دوستان مسئولیت کمیسیونی را برعهده ندارد و یک نفر از آن ها نیز که این مسئولیت را برعهده داشت بنا به دلایلی عزل شد.

حبب زاده در ادامه عملکرد کلی دور سوم شوراها و مدیریت شهری کنونی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تغییرات در شهر را همه ما شاهد هستیم و می بینیم که وضع شهر در چه شرایطی قرار دارد در واقع باید کارکردهای اجتماعی و عمرانی از طریق همکاری با نظارت شوراها باشد البته قرار بود که در این راه مردم نیز با شورا مشارکت داشته باشند و شورا ناظر بر این موضوع باشد و جا دارد که در شورای بعدی در این مورد اصلاحاتی صورت گیرد و از مردم بخواهیم که مشارکت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با اشاره به اینکه این موضوع در اصل 100 قانون اساسی مطرح شده است گفت: باید آیین نامه مشخصی برای مشارکت مردم داشته باشیم که چگونه این مشارکت اجرایی شود.

حبیب زاده در ادامه به نبود شناسنامه فنی ساختمان اشاره کرد و افزود:‌ متاسفانه هویت ساختمان های شهر تهران مشخص نیست و نظارتی نیز بر روند ساخت آن وجود ندارد و این مساله سال ها مورد غفلت واقع شده است براساس ماده 33 سازمان نظام مهندسی در هنگام ساخت باید مجری ذیصلاح وجود داشته باشد اما با انعقاد قرارداد صوری هیچ کدام از موارد فنی رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: در زمان ساخت و ساز و گودبرداری اگر خانه ای ریزش کند مهندس ناظر را دستگیر و توبیخ می‌كند در حالی که مسئولیت اصلی برعهده مجرای ذیصلاح است چرا نباید در زمان تخریب ساختمان ها مجری ذیصلاح بر سر کار باشد مشکل اصلی نقض قانون است که اجرا نمی شود.

حبیب زاده در ادامه به مساله کاهش تصدی گری دولت در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: تقریبا اعضا به این مساله اعتقاد دارند اما متاسفانه شاهد عدم واگذاری تصدی گری ها هستیم. این در حالیست که مردم انتظار دارند تا دولت کاهش تصدی گری داشته باشد.

افشین حبیب زاده در ادامه درباره برنامه های آتی اش در صورت ورود به دور چهارم شوراها اعلام کرد: تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تحلیل دائمی وضعیت شهر تهران اولویت کاری بنده خواهد بود.

وی ادامه داد:‌مهم ترین معضل شورای شهر این است که آیین نامه و ضوابط مربوط به شوراها در آن رعایت نمی شود در اصل 103 قانون اساسی صراحتا آمده است که استانداری، فرمانداری و سایر مسئولان شهر ملزم به رعایت تصمیمات اتخاذ شده در شورای شهر هستند و اگر این مهم عملیاتی شود قطعا بخش اعظم مشکلات قابل حل است.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با اشاره اینکه با تحلیل دائمی وضعیت شهر تهران می توانیم مشکلاتی که دائما در حال افزوده شدن است را رصد وشناسایی کنیم، افزود: پس از تحلیل مشکلات باید بدانیم که شهر به کدام سمت حرکت می کند و اینکه چه مشکلاتی در آینده گریبانگیر شهر می شود.

وی آرامش روانی شهروندان تهرانی را یکی دیگر از مهم ترین مواردی دانست که در صورت ورود به شورای شهر آن را پیگیری می کند و اعلام کرد: برای دستیابی به آرامش روانی شهروندان باید براساس تحلیل بدانیم که در کدام سمت حرکت می کنیم.

حبیب زاده با اشاره به اینکه مشکلات و نارسایی های موجود در شهر در یک برنامه جامع دیده شده است و برای آنها نیز راهکار اساسی تعریف کرده ایم تاکید کرد: در 15 و 16 مورد اساسی نارسایی های شهر تهران شناسایی شده که می توان به فقدان کنترل جمعیت در تهران، فرسودگی بافت های بخش مرکزی شهر، عدم تناسب بافت و کاربری معابر در شهر و... اشاره کرد. همچنین ما برای مدیریت واحد شهری راهبردهایی از جمله توسعه مشارکت مردم در کنار مدیریت واحد جامع شهری و اصلاح نظام مهندسی مدیریت شهری به نظام مردم سالارانه تعریف کرده ایم.

حبیب زاده با انتقاد از گرانی در شهر تهران اعلام کرد: متاسفانه هزینه زندگی در شهر تهران سرسام آور شده است و این مشکل برای طبقه متوسط و ضعیف دردسرساز شده است به طوری که این افراد نمی توانند از پس مشکلات خود برآیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز