خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی بررسی عملکرد شوراها/۴

وحید نوروزی:مانع از تردد موتورسیكلت‌های بی كیفیت شهر می‌شوم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۸

اگر قرار است کارخانه های زیر پله ای به من رای ندهند از همین الان خواهش می کنم که حتما این کار را انجام دهند / آقای نوروزی این حرف ها را نزنید این ها حرف های رای بریز هستند.

ایلنا:‌ وحید نوروزی گفت:‌ در صورت ورودم به شورای شهر مانع از تولید و حضور موتورسیکلت های بی کیفیت در شهر تهران می شوم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید نوروزی در مورد نقاط قوت دوره سوم شورای شهر تهران گفت: ثبات در مدیریت شهری، همدلی و حمایت قابل توجه از توسعه حمل و نقل عمومی بالاخص بی ار تی و مترو از نقاط قوت دوره سوم شورای شهر تهران بود.

حرکت به سمت شفاف سازی مالی در شهرداری تهران نقاط قوت دوره سوم شورای شهر

این نامزد انتخابات دور چهارم شورای شورای شهر تهران حرکت به سمت شفاف سازی مالی در شهرداری تهران را از دیگر نقاط قوت دوره سوم شورای شهر تهران دانست و افزود: همین که شهرداری نسبت به هزینه هایی که می شد حساب پس می داد تا دیگر هیچ بحثی وجود نداشته باشد از نقاط قوت شورا بود.

وی در ادامه به نقاط ضعف دوره سوم شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده شورای شهر سوم عملکرد چندان موفقی برای تنفس هوای خوب برای شهروندان نداشت.

نورزی با تاکید بر اینکه شورای عالی استان ها می توانست لایحه ای در این زمینه به ملجس بدهد افزود: به دلیل وجود قوانین پراکنده در این زمینه شورای عالی استان ها می توانست لایحه ای را تحت عنوان هوای پاک تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

وی عدم توجه شورای شهر به توان اکولوژیکی تهران را از دیگر نقاط دیگر این شورا ذکر کرد و افزود: شورای شهر، تنها نیم نگاهی به موضوع توان اکولوژیکی تهران انداخت در حالی که بر اساس این توان ادامه ساخت و ساز ها در تهران باید صورت می گرفت.

این نامزد شورای شهر تهران تاکید کرد: در طرح تفصیلی و جامع موضوع توان اکولوژیکی تهران باید اولویت اول بشود زیرا در غیر این صورت تهران با مشکل مواجه می شود و در وضعیت نامناسبی قرار خواهد گرفت.

وحید نوروزی به عنوان دیگر کاندیدا دور چهارم شورای شهر درباره برنامه کاری اش در صورت ورود به دور چهارم شوراها اعلام کرد: من نمی توانم برنامه کلی برای شورا ارائه دهم اما به طور شخصی 4 یا 5 هدف را انتخاب کرده ام و در صورت کسب رای مردم و نماینده شدن در شورای شهر به جدیت تمام آنها را پیگیری می کنم.

توسعه شبکه حمل و نقل عمومی اولویت اولم است

وی توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را به عنوان اولویت خود یاد کرد و گفت: این شبکه باید به گونه ای باشد که هر شهروندی با طی 300 متر پیاده روی به شبکه حمل و نقل عمومی تهران دسترسی یابد.

مترو برای شهر تهران از نان شب واجب تر است

نوروزی با اعلام اینکه مترو برای شهر تهران از نان شب واجب تر است اسقاط مینی بوس و تاکسی های فرسوده شهر تهران را به عنوان دیگر برنامه خود عنوان و اعلام کرد: هزار و 500 مینی بوس فرسوده شهر تهران باعث وهن نظام مدیریت شهری شده است به طوری که هیچ کس نتوانسته است این مینی بوس ها را خارج کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهرداری تهران بودجه مورد نیاز برای اسقاط مینی بوس ها را تخصیص داده است اما به دلیل عدم همکاری سازمان محیط زیست وستاد حمل و نقل و سوخت تا کنون کسی موفق به خروج این تعداد مینی بوس فرسوده نشده است.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران که در این جلسه حضور داشت عدم تحقق خروج مینی بوس های فرسوده را کوتاهی معاونت حمل ونقل وترافیک عنوان کرد.

نوروزی در پاسخ به بیادی گفت: شهرداری تهران هم اکنون پای کار است و اگر سایر سازمان های متولی وارد کار شوند هیچ کوتاهی در بخش ارائه خدمات شهرداری به دارندگان این مینی بوس وجود ندارد.

تعیین تکلیف تولید و شماره گذاری موتورسیکلت ها در شهر تهران

تعیین تکلیف تولید و شماره گذاری موتورسیکلت ها در شهر تهران هدف دیگر نوروزی در صورت ورود به شوراهاست که وی درباره آن گفت: 24 درصدآلودگی هوا و 50 درصد از آلودگی صوتی به دلیل وجود موتورسیکلت هاست در واقع بلای جان مردم شده اند. بی کیفیت ترین محصولات مورد نیاز برای تولید موتورسیکلت از تایوان و تایلند وارد کشور تولید و در کارخانه های زیر پله ای تولید می شوند.

محسن هاشمی از دیگر مهمانان حاضر در این نشست خطاب به نوروزی با خنده گفت: آقای نوروزی این حرف ها را نزنید این ها حرف های رای بریز هستند.

نوروزی در پاسخ به هاشمی گفت: اگر قرار است کارخانه های زیر پله ای به من رای ندهند از همین الان خواهش می کنم که حتما این کار را انجام دهند چرا که در صورت ورودم به شورای شهر مانع از تولید و حضور موتورسیکلت های بی کیفیت در شهر تهران می شوم.

هاشمی با لبخند به نوروزی گفت: من به موتورسیکلت های سه ترکه اجازه تردد می دهم تا رایم سه برابر شود.

در ترافیك با موتورسیكلت به فروردگاه می‌رویم 

حسن بیادی نیز برای اینکه از غافله عقب نماند گفت: در پدیده ترافیک شهر تهران موتور سیکلت ناجی مردم است خود ما اگر قرار باشد به فرودگاه برویم و در ترافیک مانده باشیم ترجیح می دهیم از موتورسیکلت استفاده کنیم.

موتورسیکلت های برقی را به دوش می کشیم

نوروزی در ادامه برنامه های خود گفت: باید عوارض موتورسیکلت های برقی صفر شوند در شهر تهران هیچ محدودیتی برای آنها وجودندارد 3 ترک یا 5 تک اجازه تردد به آنها می دهیم اصلا ما خودمان موتورسیکلت های برقی را به دوش می کشیم و از این سوی شهر به آن سوی شهر می بریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز