خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۲؛

دریاچه «شهدای خلیج فارس»، اوایل هفته جاری به بهره برداری می‌رسد

کد خبر : ۶۸۵۰۴

بهره برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس با توجه به امکانات منحصر بفردی که برای آن تدارک دیده شده، افزون بر فراهم آوردن شرایط پرداختن به ورزشهای جمعی، پیاده روی، دوچرخه سواری و... امکان پرداختن به ورزشهای آبی را نیز برای علاقه مندان فراهم می‌کند.

ایلنا: شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: بزرگ‌ترین پردیس تفریحی و گردشگری شهر تهران با نام «دریاچه شهدای خلیج فارس» اوایل هفته جاری در منطقه ۲۲ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، با افتتاح این دریاچه که به عقیده کار‌شناسان محیط زیست، پهنهٔ اکولوژیکی جدیدی برای ابر شهر تهران است، برگ زرین دیگری از افتخارات مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های کلان و ملی، ورق می‌خورد.

حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: «بهره برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس در ابعاد مختلف گردشگری، زیست محیطی و فعالیت‌های تفریحی در کلان شهر پایتخت کارکردهای بسیاری خواهد داشت، این دریاچه با وسعت کلی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، رویای دور از دسترس ۴۰ سال پیش بوده که به دست توانمند مدیریت شهری محقق شده و پس از بهره برداری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا دایره سرانه‌های تفریحی گردشگری در پایتخت، یک گام بلند دیگر به سوی تکمیل بردارد.»

وی افزود: «عملیات اجرای این پروژه در منطقه ۲۲ از حدود ۲ سال پیش آغاز شد و اکنون فاز اول آن، شامل ۱۳۴ هکتار حوزه آبگیر و بخشی از حوزه پیرامونی و فضای سبز اطراف آن، آماده بهره برداری است. بهره برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس با توجه به امکانات منحصر بفردی که برای آن تدارک دیده شده، افزون بر فراهم آوردن شرایط پرداختن به ورزشهای جمعی، پیاده روی، دوچرخه سواری و... امکان پرداختن به ورزشهای آبی را نیز برای علاقه مندان فراهم می‌کند.»

به گفته شهردار منطقه ۲۲، آمفی تئاترهای روباز با ظرفیت قابل توجه، ۳ جزیره با کاربری‌های ویژه تفریحی، فرهنگی و پذیرایی، فضای جمعی، ۷ کیلومتر محورهای پیاده روی، ۸ کیلومتر محور دوچرخه سواری، کوشک و رواق روی سد، محورهای پیاده فرعی در محدوده جنگلی، اسکله‌های ویژه قایقهای تفریحی و پدالی و درشکه در محورهای عریض پیاده همچنین باغ هنر زمینی، موزه آب و خاک و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و اطلاعات گردشگری، فضاهای بازی ساحلی، امکانات مختلف برای بازی‌های آبی، آبنماهای موزیکال، زمینهای بازی پینت بال و فضاهای بازی کودکان، تجهیزات ورزشی و بدنسازی خاص متناسب با نیاز سالمندان و کودکان و ناتوانان جسمی، آبشارهای مصنوعی ویژه و بزرگ‌ترین باغ صخره‌ای شاخص در پهنه ساحلی دریاچه از دیگر امکاناتی است که این مجموعه را با دیگر مجموعه‌های تفریحی گردشگری موجود متفاوت خواهد کرد.

مرادی در خصوص جزایر موجود در دریاچه نیز گفت: «جزیره «شهدای تنب بزرگ» با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با کارکرد فرهنگی مذهبی در شمال دریاچه، جزیره «شهدای تنب کوچک» با مساحت ۴ هزار متر مربع با کاربری فرهنگی اجتماعی و هنری در غرب و جزیره شهدای ابوموسی در شرق دریاچه با مساحت ۱۳ هزار متر مربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی، قایق امداد و قایقهای تفریحی و پدالی خواهد بود. از ویژگی‌های این طرح، لحاظ فضای منحصر بفرد در جزیره شمالی برای احداث یک مسجد شاخص و زیبا با معماری ایرانی و اسلامی است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز