خبرگزاری کار ایران

تشکری هاشمی خبر داد:

بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۲

در طرح جامع حمل و ترافیک شهر تهران، هر معبری که تمایل مردم برای تردد در آن بیشتر باشد، نیازمند به حمل و نقل عمومی تشخیص داده شده و توسعه سیستم های نقلیه عمومی در این معابر در دستور کار قرار گرفته است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت محقق شده است گفت: موضوع حمل و نقل انسان محور از جمله موضوعاتی است که بر کلیات طرح جامع سایه انداخته و پیاده روی و دوچرخه سواری در این بازنگری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به طور کامل انجام شده است و پیشنهادات را قبل از پایان سال 91 به شهرداری برای ارسال به شورای شهر ارایه کردیم و آمادگی داریم هر زمانی که شورای شهر اعلام آمادگی کند در کمیسیون ها و صحن علنی شورا، تغییرات را ارایه دهیم تا سیر مراحل تصویب در شورای عالی ترافیک کشور نیز انجام شود.

وی افزود: در این بازنگری و به روز رسانی، آن چه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته موضوع پیاده روی، دوچرخه سواری، اصلاح شبکه معابر، تغییر در نوع نگاه به حمل و نقل عمومی و پارکینگ و پارکینگ سازی بوده است و مهمترین تغییرات را در این بخش ها داشته ایم.

معاون شهردار تهران در مورد تغییرات و بازنگری در بخش مترو گفت: تغییرات اساسی در این بخش نداشتیم ولی چون مسئولیت احداث مترو حومه تهران نیز به ما واگذار شده است، این مهم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مدنظر قرار گرفته و دیده شده است.

وی با بیان این اینکه تغییر نگرش ها در موضوع حمل و نقل انسان محور از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته و سایه بر کلیات طرح جامع انداخته است گفت: در طرح جامع حمل و ترافیک شهر تهران، هر معبری که تمایل مردم برای تردد در آن بیشتر باشد، نیازمند به حمل و نقل عمومی تشخیص داده شده و توسعه سیستم های نقلیه عمومی در این معابر در دستور کار قرار گرفته است.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: همچنین امکان زیارتی و مقدس و مراکز خرید به عنوان هدفی برای پیاده روی و پیاده راه سازی در طرح جامع مد نظر قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری نیز که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک قبلی کمرنگ بود این بار و در بازنگری های صورت گرفته به طور گسترده و به عنوان یک مد حمل و نقلی مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز