خبرگزاری کار ایران

تا پایان نیمه اول امسال؛

کل محدوده بوستان جنگلی چیتگر مجهز به سیستم آبیاری قطره ای می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۰

در این سیستم با بکارگیری لوله های مقاوم در برابر فشار و ادوات مدرن آبرسانی، در فصل رویش و گرما آب کاملاً در اختیار گیاهان و درختان موجود قرار می گیرد و تلفات آب در حین آبیاری کاهش پیدا می کند.

ایلنا: عملیات اجرای سیستم آبرسانی قطره ای در کل محدوده بوستان جنگلی چیتگر تا نیمه اول امسال به پایان می رسد تا ضمن صرفه جویی در منابع آبی، فضای سبز و درختان این بوستان از آبیاری مناسب و اصولی برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « بوستان جنگلی چیتگر حدود 900 هکتار مساحت دارد و اکنون اجرای سیستم آبیاری قطره ای در بیش از 60 درصد از مساحت آن اجرا شده است. بوستان جنگلی چیتگر به لحاظ نقش کلیدی اش در تلطیف هوای شهر تهران، دارا بودن پوشش گیاهی حائز اهمیت جنگلی، موقعیت تفریحی و گردشگری، علمی و پژوهشی همچنین وسعت بسیار قابل توجه آن، از اهمیت بسیاری در پایتخت برخوردار است و آبیاری این بوستان با توجه به کمبود حجم منابع سفره های زیرزمینی، تلفات انتقال آب به روش سنتی، بکار گیری نیروی انسانی فراوان و هزینه بسیار بالا، منطقه را وا داشت برای نگهداری هر چه بهتر بوستان چیتگر، به روش های نونینی چون استفاده از سیستم آبیاری قطره ای روی آورد. »

وی افزود: « در این سیستم با بکارگیری لوله های مقاوم در برابر فشار و ادوات مدرن آبرسانی، در فصل رویش و گرما آب کاملاً در اختیار گیاهان و درختان موجود قرار می گیرد و تلفات آب در حین آبیاری کاهش پیدا می کند. برای اجرای این سیستم و بالا بردن کیفیت هرچه بیشتر و مطلوبتر آن، 4 مخزن بتونی برای ذخیره آب و پمپاژ به شریان های لوله کشی شده در پای درختان اجرا شده است. اجرای سیستم قطره ای آبیاری در بوستان جنگلی چیتگر در نیمه اول امسال به پایان خواهد رسید.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز