خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

توسعه معابر شهری در زیر سطح شهر اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۰۴

طی سال‌های اخیر با توجه به مشكلاتی که در بخش مراودات بین‌المللی با آن مواجه هستیم، احداث تونل در کلان شهری همچون تهران جز با اراده شهردار محترم تهران، همت نیروهای پر تلاش داخلی و زحمات مهندسان و كارگران پر توان شهرداری تهران به ثمر نمی‌رسید.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که امروزه در شهر‌های بزرگ جهان، تونل‌های شهری و تونل‌های مترو از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل شهری به شمار می‌آیند، گفت: احداث این نوع زیرساخت‌ها و بهره‌گیری مناسب از آن‌ها به منظور کاهش مشکل ترافیک کلان شهرها در کشورهای در حال توسعه اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به مشكلاتی که در بخش مراودات بین‌المللی با آن مواجه هستیم، احداث تونل در کلان شهری همچون تهران جز با اراده شهردار محترم تهران، همت نیروهای پر تلاش داخلی و زحمات مهندسان و كارگران پر توان شهرداری تهران به ثمر نمی‌رسید.

وی با اعلام این که تونل رسالت در محل اتصال بزرگراه رسالت به بزرگراه حكیم در نواحی شمالی و مرکزی محدوده طرح ترافیك تهران، حركت وسایل نقلیه در باندهای شمالی و جنوبی را به طور مجزا میسر ساخته، اظهار کرد: تونل توحید نیز که به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شمالی- جنوبی در محدوده غرب تهران واقع شده، با اتصال دو بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی به یکدیگر، حرکتی روان را در این مسیر برای شهروندان میسر نموده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به احداث تونل نیایش به عنوان یكی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری پایتخت، تصریح کرد: احداث تونلی به طول بیش از 10 كیلومتر در مدت زمانی كمتر از دو سال در لایه‌های زیرین سطح کلان شهر پر تراکم و پر ترافیکی همچون تهران، از نظر فنی و اجرایی یكی از سخت‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین پروژه‌های حمل و نقلی محسوب می‌شود.

وی مجموعه زیرگذر و تونل امیركبیر را به دلیل قرار داشتن در مرز منطقه 12 در مرکز و منطقه 14 در شرق تهران به عنوان یك شاهراه مهم مرکزی در جهت كاهش بار ترافیك در پر رفت و آمدترین محدوده پایتخت را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: رویكرد نوین مدیریت شهری تهران برای توسعه شهر، استفاده از زیر سطح شهر به عنوان یک الگوی موفق اجرایی به منظور کاهش مشکلاتی است که روی سطح شهر وجود دارد.

تشکری هاشمی با بیان این‌ كه اجرای چنین پروژه‌های عظیمی در داخل كشور نیازمند هزینه قابل توجهی است، خاطرنشان کرد: اگر چه یكپارچگی شبكه بزرگراهی از طریق اتصال بزرگراه‌های شهری به یکدیگر همواره ممكن است با چالش‌هایی همراه باشد اما اتلاف وقت میلیون‌ها شهروند در ترافیک و نیز آلودگی شدید هوای ناشی از تردد انبوه وسایل نقلیه، ایجاب می‌كند تا از حداكثر ظرفیت موجود در شهر برای حل مشكلات ترافیكی استفاده كنیم.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در توسعه شهر و گسترش معابر شهری در تهران مانند بسیاری از کلان شهرهای پیشرفته جهان به جای روی سطح شهر، زیر سطح شهر مورد توجه قرار گرفته و با توجه به انبوه تونل‌های مترو و چندین تونل شهری که طی چند سال اخیر افتتاح شده‌اند، می‌توان گفت تهران به شهر تونل‌های شهری تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز