خبرگزاری کار ایران

جاوید خبر داد:

تدوین لایحه نما برای ساختمان‌های پایتخت / تشکیل کمیته تخصصی نما برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۲

کمیته تخصصی نما متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان شهرسازی بود که ضوابط راهبردی را برای نما و منظر شهری تدوین کردند و در قالب لایحه‌ای توسط معاونت حقوقی و امور مجلس شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

ایلنا: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از تشکیل کمیته تخصصی نما برای نخستین بار در طول تاریخ شهرداری تهران خبر داد و گفت: هم اکنون ضوابط راهبردی برای نمای ساختمان‌های شهر با انواع کاربری‌ها و منظر شهری تدوین شده و در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا جاوید با بیان این مطلب گفت: طی سال‌های گذشته و در تاریخ شهرداری تهران، ضوابط و معیارهای مشخصی برای نمای ساختمان‌ها وجود نداشته است و برای اولین بار در سال ۹۱ کمیته تخصصی نما و منظر شهری برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد.

وی افزود: این کمیته متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان شهرسازی بود که ضوابط راهبردی را برای نما و منظر شهری تدوین کردند و در قالب لایحه‌ای توسط معاونت حقوقی و امور مجلس شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در این ضوابط، تجربیات سال‌های گذشته در زمینه نمای ساختمانهای تجاری، مسکونی و اداری و کاربری‌های مختلف و همچنین تجارب علمی و تحقیقاتی و شاخص‌های مهم در نمای ساختمان‌ها و مصالح مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شده است.

جاوید تصریح کرد: این شاخص‌ها به صورت چک لیستی و با در نظر گرفتن باید‌ها و نباید‌ها تهیه شده است که اولین گام در زمینه تهیه ضوابطی مشخص برای نمای ساختمان‌ها در سطح شهری است.

وی افزود: این لایحه بعد از بررسی در شورای شهر و تصویب چارچوب آن در سالجاری ملاک عمل قرار می‌گیرد و قطعا با اجرای آن به تدریح نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده و بهتر اجرا می‌شود.

معاون شهردار تهران افزود: این ضوابط راهبردی توسط سازمان زیباسازی و فضای سبز در نماسازی و جداره سازی بزرگراه امام علی (ع)، محور دماوند-پیروزی در حال پیگیری برای اجراست و برای کل تهران بعد از تصویب لایحه توسط شورا به صورت ضوابطی مشخص اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز