خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

آماده باش کامل شهرداری برای مراسم ارتحال/ ارائه سرویس رایگان حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۷

امسال بیش از 2 هزار چشمه سرویس بهداشتی ثابت در محدوده حرم ایجاد شده است همچنین تعدادی سرویس بهداشتی پورتابل نیز در نظر گرفته شده است تا در این بخش کمبودی نداشته باشیم.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش شهرداری برای برگزاری بیست و چهارمین مراسم ارتحال امام راحل خبرداد و گفت: در این راستا اقدامات متعددی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی عبداللهی در نشست خبری امروز که به مناسبت اقدامات مدیریت شهرداری تهران برای سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شد اظهار کرد: از بهمن سال گذشته این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است به طوری که از 10 روز گذشته تمامی این اقدامات انجام شده و شرایط برای برگزاری مراسم ارتحال فراهم است.

وی با بیان این که 21 منطقه شهرداری تهران در حرم مطهر و منطقه یک نیز در منطقه جماران اقداماتی را برای مراسم ارتحال برگزار کرده اند تصریح کرد: علاوه بر معاونت خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک حوزه مناطق 22 گانه شهر تهران نیز در برگزاری این مراسم مسئولیت دارد.

معاون شهردار تهران با بیان این که ستاد ارتحال امام خمینی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران تشکر کرده است افزود: در بخش پذیرائی پکیج هایی تهیه شده است و بدنبال آن هستیم که علاوه بر ارائه این پکیج ها در مراسم امسال به استقبال اتوبوس هایی که از شهرستان ها می آید می رویم و با پکیج و ارائه بسته های فرهنگی از آن ها استقبال می کنیم. همچنین پذیرائی آب معدنی به صورت وسیع انجام می شود.

عبداللهی با اشاره به این که ظرفیت پارکینگ ها برای مراسم امسال 30 تا 40 درصد افزایش یافته است از آماده باش سازمان آتشنشانی با حضور 284 اکیب از خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز در این مراسم خبرداد.

وی با ااشاره به آماده باش کامل شرکت مترو به منظور جابجایی زائرین مراسم ارتحال در روز 14 خرداد افزود:‌ از ساعت 6 صبح سه شنبه مترو به صورت رایگان آماده انتقال زائرین به حرم مطهر است و با توجه به کاهش سرفاصله ورود قطارها به 4 دقیقه نگرانی در جابجایی مسافران و ازدحام وجودندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که حدود 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهر تهران برای مراسم ارتحال در نظر گرفته شده است گفت: سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر آماده انتقال زائرین به حرم مطهر هستند و تعداد 2 هزار دستگاه اتوبوس نیز به دستگاه ها واگذار شده است همچنین 400 دستگاه ون و تاکسی نیز برای این مراسم در نظر گرفته ایم.

عبداللهی با بیان این که بیش از هزار مخزن زباله در محدوده حرم مستقر و جانمایی شده است اعلام کرد: سال گذشته در بخش نظافت فعالیت های مناسبی انجام شد امسال نیز با جانمایی بیش از هزار مخزن زباله امیدواریم دربخش نظافت مشکلی نداشته باشیم.

به گفته معاون شهردار تهران 6 ایستگاه فرهنگی به منظور ارائه اقلام فرهنگی به زائرین در نظر گرفته شده است همچنین زائرین در صورت نیاز به درمان فوری می توانند با مراجعه به ایستگاه های درمان شهرداری تهران که در آن ها بیش از 90 پزشک و پرستار حضور دارند مشکل خود را حل کنند.

وی با اشاره به استقرار 110 آمبولانس نیز در مراسم ارتحال تاکید کرد: امسال بیش از 2 هزار چشمه سرویس بهداشتی ثابت در محدوده حرم ایجاد شده است همچنین تعدادی سرویس بهداشتی پورتابل نیز در نظر گرفته شده است تا در این بخش کمبودی نداشته باشیم.

عبداللهی با بیان این که مکان هایی را در سطح شهر برای زائرین در نظر گرفته ایم گفت: بوستان ولایت و چند بوستان دیگر و محدوده ای از منطقه 20 برای اسکان زائرین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگراه امام علی اظهار امیدواری کرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی به محدوده حرم باشیم و ادامه داد: تهیه نقشه زائر،‌ایجاد تورهای تهران گردی برای زائرین در صورت تمایل و برخی دیگر از اقدامات فرهنگی برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه پروژه جماران برای میهمانان از حسینیه جماران و منزل امام راحل به اتمام رسیده است گفت: با وجود معارضین ملکی و تاسیساتی مشکلات موجود حل شده است و هم اکنون محدوده جماران میزبان میهمانان مراسم ارتحال است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز