خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ویژه اهدای سطل بازیافت و کیسه های زباله به منازل شهروندان

کد خبر : ۷۸۴۷۴

شهروندان بر اساس کارت اشتراک و کد خود می‌توانند با ایستگاههای بازیافت تماس بگیرند و خودروهای ویژه جمع آوری پسماند خشک با ملودی خاص خود و بر اساس برنامه زمان بندی و تماس شهروندان به مراکز تجاری و مجتمع‌های مسکونی مورد نظر مراجعه و نسبت به تخلیه مخازن و جمع آوری پسماند‌ها اقدام می‌کنند.

ایلنا:‌ طرح ویژه اهدای سطل بازیافت به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله خشک از مبدا و آموزش شهروندان توسط شهرداری منطقه 7 اجرامی شود.

به گزارش ایلنا، مناجاتی رئیس اداره بازیافت این منطقه با اعلام این خبر گفت: طرح اهدای سطل های بازیافت 120 و 60 لیتری به درب منازل شهروندان از مرداد ماه سال جاری در منطقه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح این است که ضایعات خشک پیش از تبدیل شدن به زباله و تحمیل هزینه های ناشی از مدیریت پسماند که بخش مهمی از ثروت های دور ریخته شده هستند مجدداً به چرخه تولید و مصرف بازگردند، افزود: با طرح تفکیک می توان از هدررفتن بخش عمده ای از منابع و ثروت های ملی جلوگیری کرد و حجم زباله های شهری با جداسازی زباله ها به مقدار زیادی کاهش یابد.

مناجاتی با بیان اینکه طرح اعطای کارت و کد اشتراک در حال اجراست، تصریح کرد: شهروندان بر اساس کارت اشتراک و کد خود می‌توانند با ایستگاههای بازیافت تماس بگیرند و خودروهای ویژه جمع آوری پسماند خشک با ملودی خاص خود و بر اساس برنامه زمان بندی و تماس شهروندان به مراکز تجاری و مجتمع‌های مسکونی مورد نظر مراجعه و نسبت به تخلیه مخازن و جمع آوری پسماند‌ها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه حدود 1200 تن زباله خشک در منطقه 7 جمع آوری می شود، یادآور شد: با اجرای این طرح سعی در آموزش بیشتر مدارس به عنوان مبدا تربیتی برای تفکیک زباله از مبدا را داریم تا بتوانیم تناژ زباله‌های خشکمان را بالا ببریم و به این منظور گروههای جدیدی برای آموزش بازیافت به بچه‌ها در مدارس در نظر گرفته شده است.

مناجاتی تصریح کرد: مقوله بازیافت زباله در جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی، کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان زباله برای کاهش هزینه‌های دفع و تغییر الگوی مصرف و حفظ محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اداره بازیافت منطقه 7 اظهار داشت: آموزش، سطح اطلاعات و آگاهی افراد پیرامون بازیافت و مزایای آن را افزایش می دهد و ارتباط مستقیمی با همکاری مردم در طرح تفکیک از مبدأ دارد. آموزش چهره به چهره، آموزش همگانی، آموزش ازطریق رسانه های عمومی، پوستر، بنر و... دیدگاه و نگرش مردم جامعه وشهروندان را تغییر می دهد و به سمت هدف موردنظر که ارتقاء بینش مناسب درجهت همکاری در زمینه بازیافت و تفکیک از مبدأ است سوق می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز