خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر:

نیازمند به تغییر قانون در سطح کلان هستیم

کد خبر : ۸۰۴۱۳

براساس مصوبات پیشین شورا باید هرشش ماه یکبار گزارشی از شورا و شهرداری را اعلام کند که متاسفانه این اتفاق محقق نشده است؛ پرونده های اسناد مالی شهرداری در دوره آقای احمدی نژاد که به صورت مستمر از سوی آقای نجفی اعلام می شد بخاطر عدم اعلام گزارش از سوی شورای شهر نادیده گرفته شده بودکه شورای آتی باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.

ایلنا: عضو شورای شهر گفت: در حال حاضر بودجه شهر تهران ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است و این یک ظرفیت و زمینه خوب را فراهم می‌کند تا یک فرد بلافاصله پس از حضور در شهرداری برای حضور در یک پست بزرگ‌تر اقدام کند چراکه در شهرداری می‌توان زمینه‌های خوبی را برای جلب آرا فراهم کرد.

این عضو شورای شهر در رابطه با برنامه نامزدهای اصلاح طلبان در شورای شهر گفت: ‌براساس مصوبات پیشین شورا باید هرشش ماه یکبار گزارشی از شورا و شهرداری را اعلام کند که متاسفانه این اتفاق محقق نشده است؛ پرونده‌های اسناد مالی شهرداری در دوره آقای احمدی‌نژاد که به صورت مستمر از سوی آقای نجفی اعلام می‌شد بخاطر عدم اعلام گزارش از سوی شورای شهر نادیده گرفته شده بودکه شورای آتی باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.

وی همچنین آثار تاریخی تهران را یک میراث ارزشمند و گرانبها برای شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در طول چند سال اخیر یک سوم این آثار تخریب شده است و میراث فرهنگی نخواسته است که در دادگاه از حق تملک خود در آن‌ها دفاع کنند و به جرات اعلام می‌کنم که تهران دچار آلزایمر شده است.

مسجدجامعی ادامه داد: در شورای شهر تلاش شد تا کوتاهی سازمان میراث فرهنگی جبران شود و اگر ما به تهران به عنوان یک شهر تاریخی نگاهی داشته باشیم با ظرفیت‌های زیادی در جنبه‌های فرهنگی و تاریخی روبرو می‌شویم که کار جای زیادی دارد.

این عضو شورای شهر شورای شهر را حوزه عمل اجتماعی خواند و گفت: در دولت اول یک نظام سلسله مراتبی به صورت هرمی وجود داشت که نامزد‌ها از محلات و مناطق و ‌‌نهایت به صورت شهری انتخاب می‌شدند ولی حالا این انتخابات به صورت یکسره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حدفاصل انتخاب‌ها ما افراد منتخب در محلات را به عنوان شورای محله انتخاب می‌کردیم تا گزارش‌های دقیق و مستند را از مسائل محلات به ما اعلام نمایند ولی متاسفانه وزارت کشور امکان انتخابات شورای محله را نداد که یکی از کارهای بزرگ شورای آتی احیا این انتخابات است.

مسجدجامعی به ضرورت تغییر بعضی از قوانین در سطح کلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بودجه شهر تهران ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است و این یک ظرفیت و زمینه خوب را فراهم می‌کند تا یک فرد بلافاصله پس از حضور در شهرداری برای حضور در یک پست بزرگ‌تر اقدام کند چراکه در شهرداری می‌توان زمینه‌های خوبی را برای جلب آرا فراهم کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر شهردار منتخب نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر گفت: با توجه به حضور اقلیت‌ها در تهران باید تمامی نظرات شنیده پسندیده شود چراکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تهران حضور اقوام و اقشار مختلف در شهر است لذا نیاز است که شهردار تهران با اشاره به نظرات اقشار و اقوام مختلف انتخاب شود.

مسجد جامعی ادامه داد: خوشبختانه در شهرداری تهران مدیران توانمندی وجود دارد و در گام اول نیازی نیست که تمامی این افراد تغییر کنند.

این عضو شورای شهر از اولویت بندی پروژه‌های شهرداری انتقاد کرد و گفت: ‌متاسفانه در حالی که در تمامی شهر‌ها انسان حرف اول را می‌زند ولی در تهران ماشین اولویت بر انسان دارد و در حالی که هنوز امنیت روانی در شهر فراهم نشده است شهرداری به پروژه‌های عمرانی پرهزینه‌ای همچون اتوبان دو طبقه صدر می‌پردازد.

وی ادامه داد: باید یک دسترسی آسان در شهر برای مردم وجود داشته باشد و لازم نیست که تمامی شهر را به اتوبان‌ها جهت رفت و آمد راحت ماشین‌ها محدود و محصور کنیم.

مسجد جامعی همچنین به ضرورت فرهنگ در شهر اشاره کرد و گفت: هزینه‌هایی که برای ایجاد باغ کتاب اختصاص دادیم می‌توانستیم با ارائه معافیت‌های لازم به ناشران آنان را به احداث مکان‌های فرهنگی در شهر تشویق کنیم.

وی ادامه داد: تبصره‌ای داشتیم که هر کس به اندازه افزایش فضای فرهنگی در شهر بتواند فضای تجاری داشته باشد که اگر تصویب می‌شد فضاهای فرهنگی زیادی در شهر برپا می‌شد که مدیریت این فضا‌ها نیز در اختیار مردم قرار می‌گرفت ولی حالا می‌بینیم که مدیریت فضاهای فرهنگی در شهر نه در اختیار مردم است و نه در اختیار فرهنگیان قرار دارد.

مسجدجامعی تصریح کرد: باید زمینه مشارکت متخصصان و کار‌شناسان فراهم شود؛ متاسفانه فرهنگسراهای ما به کلاس‌های آموزشی زبان و آشپزی تبدیل شده است و نتوانسته است در جنبه‌های فرهنگی عملکرد خوبی از خودش داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره اصلاحات ادامه داد: ‌علت تمایز خانه هنرمندان از سایر فرهنگسراهای شهر در این است که پایه آن زمانی و دوره‌ای گذاشته شد که هیات امنایی بر آن نظارت داشته باشد و این بدان معنا است که این مجموعه زیرنظر فرهنگیان و متخصصان قرار دارد نه زیر نظر یک فردی که شاید از فرهنگ دانشی نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز