خبرگزاری کار ایران

تخصصی شدن شورای شهر در حل مشکلات رایج موثر است

کد خبر : ۸۰۴۴۶

طرح مسائل و مشکلات آسیب های اجتماعی در شوراها موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود. چنانچه دوره چهارم شوراها تخصصی باشد، قطعا به مساله آسیب ها نیز به خوبی پرداخته خواهد شد.

ایلنا:‌ كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران، گفت:‌ اگر هر کدام از اعضای آتی شورای شهر تهران در یک زمینه تخصص داشته باشند، بدون شک در چهار سال آینده بخش اعظمی از مشکلات کنونی حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، فاطمه دانشور، کاندیدای دوره چهارم انتخابات شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پژوهش و مطالعات گسترده ای در زمینه آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه کودکان انجام داده است، اظهارکرد: اگر هر کدام از اعضای آتی شورای شهر تهران در یک زمینه تخصص داشته باشند، بدون شک در چهار سال آینده بخش اعظمی از مشکلات کنونی حل خواهد شد.

وی با انتقاد از دوره سوم شوراها در زمینه توجه به آسیب های اجتماعی گفت: در این دوره به مساله عمران و توسعه حمل و نقل عمومی توجه خوبی شد و ما شاهد توسعه معابر عمومی و حمل و نقل عمومی و ریلی بودیم و بیشترین بودجه شهر تهران نیز برای حمل ونقل عمران هزینه شد.، حتی برنامه های مختلفی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهر و محلات برگزار شد، اما سوال اینجاست که آیا برگزاری این برنامه ها تاثیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران داشته است یا نه؟

دانشور با اشاره به اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر در دوره گذشته از جامعه زنان بوده اند اما خروجی فعالیت آنها قابل دفاع نیست، تاکید کرد: در شش سال گذشته کمتر از تریبون شورای شهر برای زنان صحبت و مشکلات زنان کمتر مطرح شد و به دلیل همین بی توجهی به زوایای پنهان مشکلات زنان، شاهد افزایش مشکلات مختص این قشر از جامعه بودیم.

وی افزود: باید در دوره بعدی شوراها به مشکلات و مسائل زنان نگاه‌ها جامع‌تر شود زیرا جامعه نسبت به زنان مسئولیت دارد. چگونه می شود که در کلان شهر تهران هر روز شاهد افزایش زنانی هستیم که با مشکلاتی خارج از روال عادی زنده درگیر هستند؟

وی در ادامه اظهار کرد: طرح مسائل و مشکلات آسیب های اجتماعی در شوراها موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود. چنانچه دوره چهارم شوراها تخصصی باشد، قطعا به مساله آسیب ها نیز به خوبی پرداخته خواهد شد.

این کاندیدای شورا بار دیگر به مشکل کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم در این راستا کاری انجام دهیم، در آینده ای نه چندان دور کودکان کار و خیابان بزرگترین معضل شهر می شوند که امنیت شهر را نیز به چالش می کشند. کودکان اگر در زمان کودکی به خوبی تربیت نشوند از انجام هر گونه بزه و آسیب اجتماعی ابایی نخواهند داشت.

دانشور با بیان اینکه صحن شورای شهر تهران بهترین مکان برای توجه به آسیب های اجتماعی به ویژه کودکان کار و خیابان است، تصریح کرد: شاید در نگاه اول بگویند شورای شهر مسئول واقعی رسیدگی به این مسائل نیست، اما مگر نه اینکه از شورا به عنوان پارلمان شهری یاد می شود؟ از این رو باید به این مسائل توجهی ویژه داشته باشد.

وی در پایان با انتقاد نسبت به دیدگاه مسوولان به مساله کودکان گفت: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه کشور هیچ اشاره ای به کودک و حقوق کودکان نشده و این موضوع برای این بخش از جامعه و حقوق آنان نگران کننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز