خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی تندگویان مطرح کرد:

غفلت از معضل کوچ درون‌شهری در تهران/ لزوم ظرفیت‌سازی برای استفاده از شب‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۵۱

شهر تهران بیش از حد درگیر رویدادهای سیاسی در سال است/ باید با کارشناسی‌های دقیق و تدابیر ویژه‌ای همچون اختصاص تسهیلات برای زندگی در پایین شهر؛ جلوی کوچ درون شهری گرفته شود.

ایلنا: كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران و عضو ائتلاف اصلاح طلبان، عدم دسترسی به اماکن عام‌المنفعه در تهران را موجب حمل و نقل نابجای شهری و در نتیجه آلودگی هوا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی تندگویان در نشست خبری که امروز(21 خرداد) در ایلنا برگزار شد، گفت: در شهر تهران مدلی برای تقسیم بندی صنوف وجود ندارد و به محض اینکه صنفی سودمند تلقی می‌شود همه به سمت آن هجوم می‌برد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مشکل به شهرداری تهران مربوط می‌شود، افزود: شهرداری نباید درآمد خود را از طریق تغییر کاربری‌های این چنینی به منظور انتفاع مالی حاصل کند.

تندگویان تصریح کرد: البته بخشی از این مشکل به شهرداری ربطی ندارد و متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است زیرا این نهاد دولتی باید به تقسیم بندی صنوف بپردازد و تکلیف خیلی از آنها را مشخص کند.

به گفته این كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران؛ شورای شهر آینده نیز باید قوانینی را در این ارتباط مصوب و به وزارتخانه مربوطه ابلاغ کند.

تندگویان با ابراز تاسف از اینکه دسترسی به اماکن عام المنفعه اکنون برای همه شهروندان تهرانی وجود ندارد، افزود: همین مساله موجب حمل و نقل بیجای شهری شده است که آلودگی هوا نتیجه آن است.

كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر در تمام محلات امکانات رفاهی و فرهنگی همچون کتابخانه در دسترس باشد جلوی خیلی از ترددهای شهری گرفته می‌شود.

تندگویان افزود: البته تنها شهرداری نیست که باید به این بخش توجه ویژه داشته باشد بلکه وزارتخانه‌های ذینفع نیز باید خود را درگیر این موضوع کنند.

وی، شهر تهران را درگیر بیش از حد رویدادهای سیاسی در سال دانست و افزود: وقوع این رویدادها منفعتی برای تهرانی‌ها ندارد، البته نمی‌خواهم بگویم نباید چنین رویداد صورت بگیرند اما باید در کنار آنها اقدامات عام‌المنفعه‌ای هم انجام شود.

تندگویان افزود: چین با اینکه یک کشور تولیدی محسوب می‌شود اما المپیک هم برگزار می‌کند و انجام اقدامات عام المنفعه را دور از نظر نگاه نداشته است. اما متاسفانه این نگاه در تهران وجود ندارد و کارهای عام المنفعه‌ای که به رونق کسب و کار منتج شود، صورت نمی‌گیرد.

تندگویان در ادامه به کسب تراکم و عوارض نوسازی از سوی شهرداری اشاره کرد و افزود: متاسفانه شفاف سازی در این زمینه وجود ندارد و خیلی از بودجه‌ها در پروژه‌های عمرانی صرف نمی‌شود و شما ردی از آنها پیدا نمی‌کنید كه این به دلیل عدم وجود ساز و کار مناسب در شهرداری است.

وی، فقدان پارکینگ در تهران را ازجمله معضلات این شهر عنوان کرد و افزود: به اعتقاد بنده اگر بخشی از درآمدهای تراکمی که فروخته می‌شود به‌جای صرف در انتخابات در همان محله هزینه شود، موضوع تراکم برای مردم شفاف خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات دور چهارم شوراهای شهر تهران با تاکید بر ایجاد ظرفیت برای بهره‌برداری از شب‌های تهران نیز گفت: خیلی از گروه‌های خاص همانند گروه‌های فیلمسازی و ساختمانی برای کار کردن در شب با محدودیت‌هایی مواجه هستند زیرا امکاناتی برای آنها درنظر گرفته نشده است.

كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران تصریح كرد: برخی دیدگاه‌های مذهبی و گاها قومیتی وجود دارد که موجب شده شب‌ها برای خانم‌ها ناامن باشد كه اعتقاد بنده طرح این موضوعات برای عدم استفاده از پتانسیل‌های شهر تهران در شب هیچ جایگاهی ندارد.

تندگویان با تاکید بر اینکه شورای شهر آتی باید این پتانسیل را در شهر تهران ایجاد کند، افزود: شورای شهر باید زیرساخت‌هایی را که این امکان در آنها فراهم است، شناسایی کند.

تندگویان در ادامه یکی از معضلات شهر تهران را کوچ درون شهری عنوان کرد و افزود: کوچ پایین شهری‌ها به بالا شهر باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا این اتفاق مدام درحال رخ دادن است.

وی با طرح این پرسش که چرا بعد از این همه سال هنوز باید بحث اختلاف طبقاتی مطرح باشد، افزود: باید با کارشناسی‌های دقیق و تدابیر ویژه‌ای همچون اختصاص تسهیلات برای زندگی در پایین شهر جلوی کوچ درون شهری گرفته شود.

تندگویان در ادامه به انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و افزود: به اعتقاد من گردشگری در ایران تعطیل است و سازمانی به نام میراث فرهنگی و گردشگری نداریم.

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده و تاریخی تهران اصلا قابل تفکیک از یکدیگر نیست، افزود: با این معضل بافت‌های تاریخی به بافت فرسوده تبدیل می‌شود از همین رو سازمان میراث فرهنگی و شهرداری باید به ساماندهی این بافت‌های تاریخی بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز