خبرگزاری کار ایران

با بهره برداری از ۷ کیلومتر بزرگراه امام علی (ع) در دهه فجر؛

مردم شهرری از بن بست خارج می‌شوند

asdasd

بیش از ۵ هزار ملک در بزرگراه امام علی تملک شد که تمامی آن‌ها دارای تاسیسات بودند جابجا کردن این تاسیسات در نوع خود بی‌نظیر بوده است

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره برداری ۷ کیلومتر بزرگراه امام علی (ع) در دهه فجر امسال خبرداد وگفت: این قسمت در منطقه شهر ری به بهره برداری می‌رسد تا مردم شهرری از بن بست خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مازیار حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از وضعیت ساخت و پروژه بزرگراه امام علی (ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در صورت اتمام این پروژه شهروندان می‌توانند از شمالیترین نقطه تهران تا مرقد امام راحل در ۳۰ دقیقه تردد کنند اظهار کرد: با وجود مشکلات متعدد در این محور سرعت کار قابل قبول است.

با بیان اینکه در بحث معارضات ملکی و تاسیساتی پروژه بزرگراه امام علی (ع) در نوع خود بی‌سابقه بوده است اظهار کرد: در چند دهه اخیر هیچ‌گاه فکر نمی‌شود که بتوان این بزرگراه را ایجاد کرد اما با طراحی مجدد موفق به این کار شدیم.بزرگراه امام علی (ع) در ۲۲ کیلومتر با ۲۴ تقاطع اصلی و فرعی که ده مورد آن از تقاطع‌های اصلی ساخته می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مجموعه رمپت و پل‌های شهید محلاتی را یکی از زیبا‌ترین تابلوهای این بزرگراه عنوان کرد و گفت: معمولا در ساخت بزرگراه‌ها به سختی شیب عرضی رعایت می‌شد این شیب در صورت عدم رعایت مشکلاتی را برای تردد خودروهایی ایجاد می‌کرد اما خوشبختانه در ساخت بزرگراه امام علی (ع) این شیب به خوبی رعایت شده است.

حسینی با بیان اینکه حجم معارضات تاسیساتی در این پروژه رقمی کهکشانی دارد تصریح کرد: بیش از ۵ هزار ملک در این بزرگراه تملک شد که تمامی آن‌ها دارای تاسیسات بودند جابجا کردن این تاسیسات در نوع خود بی‌نظیر بوده است همچنین در ساخت جداره این بزرگراه ۶۰ هزار قطعه سگمنت استفاده می‌شود که برای اینکه مشکلی در تهیه این قطعات نداشته باشیم کارخانه آن را ایجاد کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۵ خرداد سال ۹۲ بزرگراه امام علی (ع) همزمان با سالروز تولد حضرت علی (ع) افتتاح می‌شود گفت: ۷ کیلومتر از این بزرگراه در دهه فجر در شهرری تا منصور به بهره برداری می‌رسد، در واقع سعی شده است از منصور، بزرگراه بعثت، بزرگراه آزادگان، دولت آباد تا شهید آوینی را برای خروج شهر ری از بن بست در دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه سرعت کار در ساخت پروژه امام علی (ع) در کنار کیفیت قابل قبول است تصریح کرد: این بزرگراه در نوع خود در سطح بین المللی بی‌نظیر است و تلاش شده است تا هزینه‌های آن کم باشد سرعت، کیفیت و هزینه در ساخت این پروژه به صورت کامل رعایت شده است اگرچه اخیرا ما متهم شدیم چرا پروژه صدر با این سرعت در حال انجام است و به درستی مدیریت شهری نمی‌داند که چه کند اما با این حال با وجود تمامی انتقاد‌ها سرعت پروژه امام علی (ع) نیز در کنار سایر پروژه‌ها قابل قبول است.

وی درباره مونتاژ جرثقیل دروازه‌ای به عنوان نخستین تجربه ساخت بزرگراهی در کشور تصریح کرد: اولین جرثقیل دروازه‌ای به زودی در رمپت جنوب غربی بزرگراه صدر مونتاژ می‌شود تا کار خود را از یک ماه آینده آغاز کنند البته سه محموله دیگر جرثقیل‌های دروازه‌ای تا آذرماه کار مونتاژشان شروع می‌شود تا با مونتاژ آن‌ها در ۴ نقطه فعالیت نصب قطعات اصلی بزرگراه صدر انجام شود.

وی ادامه داد: شش پایه دروازه‌ای بزرگراه طبقاتی صدر تا اواخر مهرماه تمام می‌شود و به دنبال آن هستیم تا زیرگذر قیطریه را نیز تا پایان ماه جاری افتتاح کنیم تا بتوانیم در آینده نزدیک رمپت‌های قیطریه را نیز شروع کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به انتشار تحلیلی مبنی بر میزان رضایتمندی مردم از فعالیت‌های عمرانی مدیریت شهری گفت: این مساله برای ما قوت قلب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز