خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش معنادار مدعیان ریاست بر شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۷

این روزها افرادی همچون مرتضی طلایی، محمد حقانی و پرویز سروری خود را شایسته كرسی ریاست می‌دانند، البته احمد مسجدجامعی نیز از سوی ائتلاف اصلاح طلبان به عنوان گزینه ریاست اعلام شده است.

ایلنا: باوجود اینكه در دو دوره گذشته شورای شهر تهران، فردی خود را همتزار با مهدی چمران نمی‌دید اما شرایط در دور چهارم به گونه‌ای دیگر رقم خورده است، زیرا افرادی همچون مرتضی طلایی، محمد حقانی، پرویز سروری و احمد مسجد جامعی ازجمله مدعیان كرسی ریاست بر شورا به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای شهر تهران همواره یكی از حوزه‌های پرخبر شهری محسوب می‌شود اما پس از برگزاری انتخابات شوراها؛ با خاموشی مواجه شده و شرایط به گونه‌ای شده كه بازار شایعه‌ها داغ شده است.

درست در این زمان اعضای كنونی شورای شهر تهران پاسخی جز نمی‌دانم و از رئیس شورا بپرسید به خبرنگاران نمی‌دهند و اعضای جدید نیز می‌گویند، «بگذارید شورای دور چهارم تشكیل شود».

آنچه در گام نخست برای شورای شهر تهران حائز اهمیت است انتخابات رئیس شورای شهر تهران در دور چهارم است چراكه با وجود اینكه در دو دوره گذشته فردی خود را همتزار با مهدی چمران نمی‌دید، در دوره چهارم افرادی همچون مرتضی طلایی، محمد حقانی و پرویز سروری خود را شایسته كرسی ریاست می‌دانند، البته احمد مسجدجامعی نیز از سوی ائتلاف اصلاح طلبان به عنوان گزینه ریاست اعلام شده است كه وی در این باره اظهارنظر صریحی نكرده است.

در هفته گذشته جلسه شورای شهر تهران با دلایل نامعلوم بزگرار نشد به طوری كه مهدی چمران(رئیس شورای شهر تهران) به جای حضور در بهشت؛ سر از بهارستان درآورد تا با طرح دو فوریت شورای عالی استان‌ها از مجلسی‌ها بخواهد تا هر چه سریعتر نسبت به تشكیل دور چهارم اقدام كنند كه البته نتیجه‌بخش نبود.

با عدم رای مجلسی‌ها برای این طرح دو فوریتی و تعطیلات مجلس به مدت دو هفته تشكیل شوراهای شهر و روستا از 25 تیرماه غیرممكن شد. با این شرایط با تمام تلاش‌های برخی از نمایندگان و میل شدید رئیس شورای شهر تهران، شوراها باید تا شهریورماه به كار خود ادامه دهند و شورای جدید باید تا این تاریخ صبر كند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس نیز معتقدند باید شوراها قبل از آغاز به کار دولت یازدهم فعالیت خود را در دور چهارم آغاز کنند، می‌گوید: شوراها جایگاه اجتماعی دارند و باید زودتر از دولت جدید کار خود را آغاز کند البته درشرایط کنونی هنوز انتخابات دور چهارم شوراها به تایید نهایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نرسیده است.

وی درباره مطرح شدن برخی شایعات مبنی بر اینكه چرا مهدی چمران اصرار برای تشكیل سریعتر شورای شهر و روستا دارد آیا می‌توان گفت كه وی نگران جایگاهش به عنوان رییس شوراست، می‌گوید: اعضای شورای شهر تهران با رای خود رئیس شورا را انتخاب می‌كنند و تصمیم می‌گیرند كه چه کسی برای ریاست شورای شهر مناسب‌تر است.

شاید افراد و مسئولان در شوراها و مجلس به هر دلیلی نخواهند ورودی به مساله ریاست شورای شهر تهران داشته باشند و در كشمش‌ به وجود آمده برای كرسی ریاست این دوره شورای شهر تهران اظهارنظر كنند اما در این میان آنچه شبهه‌برانگیز است افزایش احتمالات برای ریاست كرسی ریاست شورای شهر تهران است. چراكه در دور چهارم شورا تعداد اعضا افزایش یافته است.

گمانه‌زنی‌ها برای كسب كرسی ریاست شورای شهر تهران به اندازه انتخاب شهردار تهران دارای اهمیت است؛ چراكه رئیس شورا در انتخاب شهردار و جمع آوری رای نقش به سزایی دارد.

باید منتظر ماند و دید كه 31 نفره عضو شورای شهر تهران در دور چهارم چه كسی را برای ریاست شورا انتخاب می‌كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز