خبرگزاری کار ایران

در اولین جلسه کارگروه اوقات فراغت شهرداری تهران تصویب شد؛

راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی در مدارس و مساجد/ برگزاری تورهای تهرانگردی در ۲۳ مسیر

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۰۲

حسن تقارن ایام تابستان با ماه مبارک رمضان حل و هوای برنامه‌های مربوط به پربار کردن اوقات فراغت شهروندان را تغییر و روحیه معنوی و فضای دینی حاکم بر این فعالیت‌ها را تقویت کرده است.

ایلنا: قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری اولین جلسه کارگروه اوقات فراغت خبر داد و گفت: اهم برنامه‌های شهرداری تهران در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان نظیر راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی در مدارس و مساجد، برگزاری تورهای تهرانگردی در ۲۳ مسیر، ساعت کار مراکز فرهنگی و ورزشی و برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی در ۵ نقطه از شهر به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، "حجت الاسلام و المسلمین امرودی" قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب افزود: کارگروه اوقات فراغت براساس مصوبه شورایعالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تشکیل و طی رایزنی و مشورت با مدیران اداره‌های کل این معاونت همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران به بررسی برنامه اوقات فراغت درایام تابستان و ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی گفت: در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی مجموعه‌های مذکور تشریح با رای اعضای کارگروه در ‌‌نهایت با اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در سطح ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۷۴ محله شهر تهران موافقت شد.

رییس کارگروه اوقات فراغت شهرداری تهران در تشریح اهم مصوبات این جلسه تصریح کرد: حسن تقارن ایام تابستان با ماه مبارک رمضان حل و هوای برنامه‌های مربوط به پربار کردن اوقات فراغت شهروندان را تغییر و روحیه معنوی و فضای دینی حاکم بر این فعالیت‌ها را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن روز و دیرهنگام بودن زمان افطار تدابیری در مجموعه شهرداری تهران اتخاذ شده است تا شهروندان بتوانند بعد از صرف افطار نیز با حضور در بوستان و سایر مراکز تفریحی، آموزشی و ورزشی از فراغت خود بهترین استفاده را داشته باشند.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشن‌های و فعالیت‌های متنوع فرهنگی به صورت متمرکز در ۵ نقطه اصلی شهر خبر داد و گفت: بوستان ولایت، باغ موزه دفاع مقدس، بوستان پامچال در منطقه ۱۵، میدان امام حسین (ع) و محوطه دریاچه خلیج فارس مکان‌هایی هستند که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متمرکز شهرداری تهران میزبان شهروندان طی ایام تابستان خواهند بود.

وی عنوان کرد: در عین حال به همت سازمان فرهنگی و هنری نیز به روال سال گذشته، برنامه «برآستان جانان» در ۲۱ منطقه شهر تهران برگزار می‌‌شود و باغ موزه دفاع مقدس علاوه بر اجرای فعالیت‌های مذکور با اجرای ویژه برنامه «شبهای شیدایی» پذیرای شهروندان است.

رییس کمیسیون گردشگری شهرداری تهران با اشاره به تجربه موفق برگزاری تورهای تهران‌گردی در ایام نوروز گفت: خانه‌های گردشگری سراهای محله با همکاری آژانس‌های معتبر مسافری اقدام به برگزاری تورهای تهران‌گردی در ۷ مسیر متمرکز به مقصد برج میلاد و ۱۶ مسیر گردشگری به صورت نیمروزه خواهند کرد. تا ظرفیت‌های گردشگری کلانشهر تاریخی تهران بیش از پیش در منظر شهروندان جلوه کند.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی از افزایش ساعت و روزهای کاری سراهای محله خبر داد و افزود: به منظور بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی سراهای محله ساعت و روزهای کاری سراهای محله افزایش یافته و در محله‌هایی که فاقد سرا هستند این برنامه‌ها در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اجرای جشنواره‌های شهری نظیر شمسه، شکوفا، مشکات و تسنیم در سطح شهر آغاز و در ایام تابستان به اوج فعالیت‌های خود می‌رسند. در عین حال تمام خانه‌های زیر مجموعه سراهای محله می‌بایست مرتبط با ماموریت‌های تعریف شده، نسبت به اجرای برنامه‌های بدیع و خلاق فرهنگی و هنری اقدام کنند. فعالیت دارالقرآن‌ها به صورت ویژه در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی پایگاه‌های تابستانی در بیش از ۷۰ مدرسه راه‌اندازی خواهد شد.

رییس کمیسیون عفاف و حجاب شهرداری تهران با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های متنوع برای بانوان و فراهم کردن زمینه‌های حضور اجتماعی آن‌ها از واگذاری مسئولیت کارویژه اوقات فراغت بانوان به ۴ منطقه خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر برگزاری فعالیت‌هایی که در بوستان‌های بانوان، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهربانو همچنین خانه‌های تسنیم برای بانوان پیش بینی شده است، ۴ منطقه نیز به عنوان کارویژه اوقات فراغت بانوان انتخاب و باید برنامه‌هایی را برای بهینه سازی اوقات فراغت این قشر تدوین و اجرا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز