خبرگزاری کار ایران

جاگیری اعلام کرد:

احداث کمپ بازپروری بانوان معتاد خیابانی در تهرانسر

در حال حاضر چهار گرمخانه در تهران وجود دارد که دوتای آن‌ها هم اکنون فعال هستند و دو گرمخانه دیگر نیز در فصل سرما که مراجعه کنندگان افزایش می‌یابند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایلنا: معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، شهرداری تهران ظرفیت گرمخانه‌های خود را افزایش داده است، گفت: برای اولین بار توسط شهرداری کمپ بازپروری بانوان معتاد خیابانی در تهرانسر احداث شده که هم اکنون نیز به طور فعال به ارائه خدمات می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، رضا جاگیری در پاسخ به این سئوال که قرار بود در هر پهنه از شهر تهران، گرمخانه ایجاد شود، اظهار کرد: متاسفانه در پنج پهنه هنوز این اقدام تحقق نیافته است البته از نظر حجمی افزایش گرمخانه‌ها در تهران می‌سر شده اما از نظر بحث پراکندگی این کار صورت نگرفته هر چند در برنامه دیده شده و به طور قطع این مهم در آینده نزدیک محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار گرمخانه در تهران وجود دارد که دوتای آن‌ها هم اکنون فعال هستند و دو گرمخانه دیگر نیز در فصل سرما که مراجعه کنندگان افزایش می‌یابند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

احداث ۳ گرمخانه برای سال آینده در تهران

معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون ساخت دو گرمخانه در مناطق ۵ و ۹ در حال انجام است که سال آینده به بهره برداری می‌رسند، گفت: علاوه بر آن، یک گرمخانه نیز در منطقه ۱۸ احداث خواهد شد که هم اکنون مکان یابی شده و اقدامات اولیه‌اش به انجام رسیده و سال آینده احداث می‌شود.

جاگیری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص احداث گرمخانه بانوان عنوان کرد: ایجاد گرمخانه بانوان دارای مسائل حاشیه‌ای است چرا که این گرمخانه‌ها محلی برای تردد بانوان بی‌خانمان خواهد بود و ممکن است افراد سود جو برای این خانم‌ها مزاحمت‌هایی ایجاد کنند.

افزایش ظرفیت گرمخانه بانوان در لویزان

وی افزود: با توجه به مطلب فوق تاکنون نتوانستیم گرمخانه‌ای را ویزه بانوان احداث کنیم اما ظرفیت مرکز نگهداری بانوانمان را که در در غرب تهران و لویزان است، افزایش داده‌ایم.

فعالیت کمپ بازپروری بانوان معتاد در تهرانسر

معاون اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران همچنین با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بی‌خانمان‌ها معتادین خیابانی هستند، گفت: شهرداری تهران برای اولین بار برای بانوان معتاد، کمپ ویژه زنان را در تهرانسر احداث کرده که هم اکنون نیز این کمپ به طور فعال در حال ارائه خدمات به بانوان است.

وی با بیان اینکه با توجه به این مطلب که معتادین خیابانی نیازمند کمپ بازپروری هستند، در حال حاضر برای بانوان این کمپ راه اندازی شده، افزود: اما برای آقایان هنوز کمپی راه اندازی نشده چرا که به طور کلی راه اندازی کمپ‌های بازپروری برای معتادین وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است. هر چند شهرداری تهران با هدف خدمتگزاری به شهروندان این کمپ‌ها را احداث و در اختیار این ستاد قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز