خبرگزاری کار ایران

افزایش مشارکت شهروندان جنوب شهر در تفکیک پسماندهای شهری

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۷

در حال حاضر کانکس‌های بازیافت این منطقه از ۷ به ۱۰ کانکس فعال افزایش یافته‌اند که ماهانه به طور متوسط ۸ هزار کیلوگیرم پسماند خشک را از مردم جمع آوری و در عوض لوازم شوینده و بهداشتی به آن‌ها تحویل می‌دهند.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۹ گفت: با افزایش آموزش‌های شهروندی درخصوص تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری به ۶۷ هزار نفر از ابتدای سال جاری، مشارکت مردم به سطح قابل قبولی رسیده است.

به گزارش ایلنا، عباداله فتح الهی الگوسازی صحیح مصرف و استفاده بهینه از پسماند‌ها را از اهداف اجرایی آموزشهای چهره به چهره عنوان کرد وگفت: از ابتدای امسال ۶۷ هزار شهروند درخصوص تفکیک پسماند‌ها آموزش چهره به چهره دیده‌اند و این درحالی است که طی سه ماهه اول سال گذشته ۴۰ هزار شهروند این آموزش‌ها را گذرانده‌اند. با افزایش تعداد آموزش دیدگان در تفکیک زباله شهروندان نقش موثرتری در تفکیک زباله از مبدأ خواهند داشت.

به گفته وی جمع آوری پسماندهای تفکیکی نیز طی سه ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار کیلوگرم بوده که در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزارافزایش داشته است.

فتح الهی تفویت ناوگان جمع آوی پسماندهای شهری را از عوامل مؤثر در افزایش سطح مشارکت مردم در تفکیک پسماند‌ها دانست و گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته در برخی محلات طرح اجرای ملودی جهت جمع آوری پسماند‌ها از هفته‌ای یکبار به دوبار افزایش یافت تا جمع آوری و مشارکت مردم برای تحویل پسماند‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فتح الهی تصریح کرد: در حال حاضر کانکس‌های بازیافت این منطقه از ۷ به ۱۰ کانکس فعال افزایش یافته‌اند که ماهانه به طور متوسط ۸ هزار کیلوگیرم پسماند خشک را از مردم جمع آوری و در عوض لوازم شوینده و بهداشتی به آن‌ها تحویل می‌دهند.

وی اطلاع رسانی درخصوص مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف را ازدیگر فعالیتهای آموزشی صورت گرفته عنوان کرد و گفت: با توجه به ماندگاری طولانی مدت پلاستیک در طبیعت و مضرات آن برای سلامتی افراد، اقدامات مفیدی برای توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و آموزش منافع جایگزینی آن‌ها با کیسه‌های پلاستیکی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز