خبرگزاری کار ایران

ایجاد بستر لازم برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۵۳

با اجرای ماده ۳۳ و ارجاع کار به مجریان متخصص و همچنین انتخاب مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی و معرفی آن به صورت سیستمی به شهرداری و مالک، شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز خواهیم بود.

ایلنا: مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه بستر لازم برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز فراهم شده است، گفت: با اجرای ماده ۳۳ این بستر فراهم شده و در این شرایط چنانچه نظارت توسط سازمان نظام مهندسی به شکل واقعی آن انجام شود در آینده نزدیک می‌توان شاهد ساختمان‌هایی را شاهد باشیم که به درستی احداث شده و کیفیت مناسبی نیز دارند.

به گزارش ایلنا، "جواد کریمیان اقبال" با تاکید بر اهمیت توجه به همه مولفه‌های ساخت و ساز گفت: کیفیت ساخت و ساز و همچنین نظارت بر حسن اجرای آن از عوام مهم درساخت و ساز مناسب و افزایش عمر ساختمان هاست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش کیفیت ساختمان‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای ماده ۳۳ و ارجاع کار به مجریان متخصص و همچنین انتخاب مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی و معرفی آن به صورت سیستمی به شهرداری و مالک، شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز خواهیم بود.

کریمیان اقبال با اشاره به جزئیات ماده ۳۳ خاطر نشان کرد: بر اساس این ماده که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد، ساختمان‌های بالا‌تر از ۳۰۰۰ متر مربع باید دارای یک نفرمجری و چهار ناظر باشند و ساختمان‌های با متراژ بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مربع نیز باید این چهار ناظر را که تخصص معماری، عمران، سازه و مکانیک دارند داشته باشند.

وی افزود: همچنین ساختمان‌های کمتر از ۱۵۰۰ مترمربع نیز باید یک ناظر ذی صلاح برای ساخت و ساز داشته باشند و همه این ناظران باید توسط سازمان نظام مهندسی معرفی شوند.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد: چنانچه نظارت توسط سازمان نظام مهندسی به شکل واقعی آن انجام شود در این شرایط که بستر لازم برای افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها فراهم شده است می‌توانیم در آینده نزدیک ساختمان‌هایی را شاهد باشیم که به درستی احداث شده و کیفیت مناسبی نیز دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز