خبرگزاری کار ایران

صحن مطهرآستان حضرت امامزاده صالح (ع) بازسازی شد

کد خبر : ۹۳۳۶۶

به منظور اجرای طرح بازسازی صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، عملیات محوطه سازی به میزان ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع و ترمیم و مرمت حوضچه وسط صحن از اواخر اسفند ماه سال ۹۱ شروع شد و تا پایان مرداد ماه به پایان می‌رسد.

ایلنا:‌ صحن مطهر آستان حضرت امامزاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) به منظور ایجاد فضاهای مناسب زیارتی، مذهبی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی برای زائرین مرمت و بازسازی شد.

به گزارش ایلنا، محمد شیری معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق، اظهار داشت: آستان مقدس امام‌زاده صالح (ع) به عنوان قطب مذهبی شمال تهران روزانه میزبان تعداد زیادی از زائرین و مشتاقان زیارت است و امکانات و خدمات وضع موجود پاسخگوی نیاز‌ها نبود لذا مراجعه پرشمار ارادتمندان، مسئولین را بر آن داشت، با طرح بازسازی، نسبت به بهینه سازی صحن مطهر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) اقدام كنید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک گفت: به منظور اجرای طرح بازسازی صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، عملیات محوطه سازی به میزان ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع و ترمیم و مرمت حوضچه وسط صحن از اواخر اسفند ماه سال ۹۱ شروع شد و تا پایان مرداد ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: این محوطه ابتدا به صورت آسفالت بوده که با اجرای عملیات بهسازی کف، از سنگ کریستال با تلفیقی از طراحی گلسنگ استفاده شد ودر وسط صحن، مقابل محراب اصلی حوضچه‌ای در ابعاد ۸*۵ متر مکعب طراحی شده که به عنوان وضو خانه و آبنما استفاده شود.

شیری تصریح کرد: قسمت ورودی، امام‌زاده (ع) نیز محوطه‌ای است که به باب المراد معروف است که با اجرای این طرح مورد بازسازی کف با سنگ مرمر قرار گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور هدایت آبهای سطحی، احیاء زهکشی قبلی با اجرای شیب بندی مناسب در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز