خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

سرنوشت 15 هزار متر مربع از زمین‌های فرمانیه در هاله‌ای از ابهام

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۵

نگرانی‌ها بی مورد است زیرا مساله جمع آوری میادین میوه و تره بار لواسان مطرح نیست تنها مدرن كردن آن مدنظر ماست كه به زودی در راستای رفع این شبهات با نصب بنر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ایلنا:‌ زمین میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی(فرماینه) بدون مصوبه شورای شهر تهران به شخصی كه مشخص نیست چه كسی یا كسانی هستند، واگذار شده است. این مساله هرچندبرای ساكنان منطقه فرمانیه نگران كننده است اما قطعا پشت پرده این فروش برای عده‌ای خاص سودآور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها ساكنان منطقه فرمانیه تهران نگران تامین اقلام روزانه خود هستند چراكه زمین میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی(فرماینه) به دلایل نامشخص توسط شهرداری تهران به فروش رفته است. این در حالیست كه همواره استیجاری بودن املاك فروشگاه‌های شهروند و میادین یكی از دغدغه‌ها مدیران شهرداری تهران بوده است.

بر اساس گفته‌های ساكنان فرمانیه این فروش و واگذاری برای ساخت مراکز تجاری و پاساژ صورت گرفته است.

مجتبی عبدالهی معاون شهردار در پاسخ به چرایی فروش این زمین كه متعلق به شهرداری تهران است، تنها سكوت كرده و می‌گوید: فعلا نمی‌توانم اطلاعایی در این باره اعلام كنم.

اما صفایی مدیرعامل سازمان میادین تره و بار در این باره به ایلنا، می‌گوید: ‌با توجه به بافت فرسوده و قدیمی بودن بازار فرمانیه و مشكلات عمده در ارائه خدمات مورد نیاز از جمله پاركینگ، قرار است در بخش دیگری از زمین، میدان میوه و تره بار به همراه فروشگاه شهروند آن هم به صورت مدرن ایجاد شود كه برای 400 خودرو ظرفیت پاركینگ داشته باشد.

وی می‌افزاید: همچنین یك سردخانه مجهز به همراه انبارهای بزرگ برای انبارگردانی در این ساختمان مدرن در نظر گرفته شده است.

صفایی در اره نگرانی‌های ساكنان فرمانیه می‌گوید‌: نگرانی‌ها بی مورد است زیرا مساله جمع آوری میادین میوه و تره بار لواسان مطرح نیست تنها مدرن كردن آن مدنظر ماست كه به زودی در راستای رفع این شبهات با نصب بنر اطلاع‌رسانی می‌شود.

سیروس كشوردوست یكی از ساكنان منطقه در این باره می‌گوید:‌ بافت منطقه به گونه‌ایست كه بیش از 95 درصد از ساكنان نیازهای روزانه خورد و خوراكشان را از این میدان تهیه می‌كردند. زمین بزرگ این میدان نیاز پاركینگ منطقه را تامین می‌كرد. ساكنان نگران هستند چراكه این روزها رفت و آمد در این میدان زیاد شده است و اگر قرار به جمع آوری آن باشد بی‌شك ساكنان با مشكل مواجه می‌شوند.

وی می‌گوید:‌ شایعاتی برای ساخت این میدان در یك باغی سه‌هزار متری واقع در خیابان وطن‌پور شمالی بود كه این مساله نیز منتفی شده و ما نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی در این منطقه بیفتند چراكه هر تغییری در این زمین به نفع مردم نخواهد بود.

وی در ادامه می‌افزاید:‌ ساكنان رفت و آمد چند نفر عرب را برای بازدید از میدان نیز دیده‌اند و ما نگران هستیم هاپیر استار جدیدی در فرمانیه ایجاد شود كه این كار آرامش منطقه را به خطر می‌اندازد.

البته یك منبع موثق نیز درباره فروش این زمین به یك عرب، به ایلنا می‌گوید: این مساله تا حدودی تایید شده است اما سندی كه بتوان آن را اثبات كرد وجود ندارد همانگونه كه اخباری برای فروش این زمین از گوشه و كنار شنیده می‌شود اما سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

اگرچه مسئولان شهرداری تهران از عنوان مساحت دقیق این میدان امتناع كردند اما گفته می‌شود مساحت آن 15 هزار متر مربع است و بر اساس شنیده‌ها این زمین به مبلغ 550 میلیارد تومان به فروش رفته است. اگرچه به گفته مدیركل روابط عمومی معاوت خدمات شهری شهرداری تهران قرار است در 8 هزار متر مربع آن میدان و فروشگاه مدرن با تمامی امكانات ساخته شود.

این ملك كه در طرح تفصیلی در پهنه S 214 قرار دارد نمی‌تواند كاربری غیر از ارائه خدمات رفاهی و تفریحی داشته باشد.

پیگیری‌ها برای دلیل این اقدام از سوی شهرداری تهران به نتیجه‌ای نرسید چراكه هیج كدام پاسخی در این زمینه نداشتند. صفایی در این باره به ایلنا می‌گوید: درست است كه این ملك متعلق به سازمان میدان میوه و تره بار بود اما سیاست‌گذاری برای فروش توسط رده‌های بالای شهرداری و غیره انجام شده است.

قدرت‌الله گودرزی مدیرعامل شركت‌های شهروند نیز درباره راه‌اندازی فروشگاه شهروند فرمانیه، به ایلنا می‌گوید:‌ اطلاعی از این مساله ندارم چراكه زمین آن متعلق به شهروند نیست اما این را می دانم كه قرار است در همان زمین فروشگاهی مجهزتر ساخته شود.

با این وجود با تمامی پیگیری‌های صورت گرفته هنوز علت اصلی فروش این زمین مشخص نیست كه چرا باید این زمین فروخته شود، ذی‌نفعان آن چه كسانی هستند و قرار است سود حاصله از ساخت این برج جدید تجاری به جیب چه كسانی برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز