خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار از تبدیل تهران به یکی از شهرهای پیشرفته آسیا خبر داد؛

متروی تهران تا ۱۰۰ سال دیگر در خدمت مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۴۲

ظرف ۸ سال واگن‌های مترو ۳ برابر و سفر با مترو ۵/ ۲ برابر شد/ می‌توانیم هر سه روز یک واگن مترو بسازیم/ اداره هوشمند شهر مداخله عوامل انسانی را به حداقل رساند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مرکز جمهوری اسلامی ایران در حال پیمودن مسیر ترقی و تعالی است و کلان شهر تهران در حال تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای آسیاست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: پیشرفت تهران در حوزه زیرساخت‌های شهری طی ۸ سال گذشته محصول یک آینده‌نگری مدیریتی و یک برنامه‌ریزی تخصصی بوده است.
پروژه‌های زیربنایی در تهران جایگزین کارهای‌ نمایشی شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران در این ۸ سال با یک برنامه از پیش تعیین شده رو به جلو حرکت نمود، اظهار کرد: طی این سال‌ها هیچ‌گاه روزمرگی را تجربه نکردیم و وقتی به گذشته باز می‌گردیم، می‌بینیم با رویکردی بلند مدت کار خود را آغاز کردیم و ادامه دادیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تهران به کارهای نمایشی و ضربتی با آثار کوتاه مدت احتیاج ندارد، تصریح کرد: به همین سبب در تمامی بخش‌ها اقدامات خود را با نگاهی طولانی مدت و با اجرای پروژه‌های زیربنایی پیش بردیم و به این منظور طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را تهیه کرده و به تصویب رساندیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه طرح جامع، اساس تمام فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران شد تا راه خود را بشناسیم و به بیراهه نرویم، اضافه کرد: در زمینه مسائل زیربنایی نگرش ما به گسترش حمل و نقل انبوه‌بر با تاکید بر تکمیل مترو و توسعه اتوبوس‌های تندرو بود.

اداره هوشمند شهر مداخله عوامل انسانی را به حداقل رساند

وی با اشاره با اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که تا حدود زیادی به آن دست پیدا کردیم، اداره هوشمند شهر به گونه‌ای بود که مداخله عوامل انسانی در آن به حداقل ممکن برسد، گفت: در حوزه مترو نیز پیشرفت‌های زیادی داشتیم و اگر منابع قانونی این حوزه اختصاص می‌یافت، دست‌آوردهایی که امروز به دست آوردیم بسیار بیشتر می‌شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقلی اهمیت بسیاری دارد، افزود: البته فراموش نکنیم که مترو یک فعالیت زیربنایی ماندگار است و تصمیم مدیریت شهری برای توسعه متروی تهران به عنوان جزیی لاینفک از زندگی شهری تا ۱۰۰ سال دیگر نیز در خدمت این نسل و نسل‌های آینده است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه امیدواریم در دولت آینده نگاه اعتدال در تمام ابعاد گسترش پیدا کرده و قانون‌گریزی نیز در تمام ابعاد خاتمه پیدا کند، اعلام کرد: از دولت جدید که شعار خود را حرکت در مسیر قانون عنوان کرده می‌خواهیم تا با قوانین به صورت گزینشی برخورد نکند و قانون را در همه زوایای آن محترم بشمرد.

ظرف ۸ سال واگن‌های مترو ۳ برابر و سفر با مترو ۵/ ۲ برابر شد

وی با اشاره به اینکه تا سال ۸۴، تهران تنها ۷۹ کیلومتر مترو که فقط ۳۵ کیلومتر آن داخل شهر بود و نیز تنها ۳۷ ایستگاه مترو داشت، اظهار کرد: تا سال ۸۴ هر سال تنها دو کیلومتر مترو در تهران ساخته می‌شد اما ما فعالیت خود را به جای کارهای پر هزینه و کم بازده بر اساس کارهای مهم و ماندگار قرار دادیم و مبنای کارمان را ساخت سالانه ۱۵ کیلومتر مترو تعیین کردیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امروز ناوگان ریلی پایتخت از ۳۷۶ واگن مترو در سال ۸۴ با حدود سه برابر افزایش، به ۱۰۸۳ واگن در پایان سال ۹۱ رسیده، تصریح کرد: تعداد سفر با مترو نیز از ۲۶۳ میلیون سفر در سال ۸۴ و سهم ۴ درصد از کل جابه‌جایی‌ها با حدود دو و نیم برابر رشد، به ۶۳۳ میلیون سفر در پایان سال ۹۱ و سهم ۱۱ درصد از کل جابه‌جایی‌ها رسید.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه بومی‌سازی ساخت بسیاری از قطعات و لوازم یدکی مترو مطابق با استانداردهای بین‌المللی یکی از دست‌آوردهای مدیریت شهری است، اضافه کرد: کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو هم‌زمان با افزایش سرعت حفاری‌ تونل‌های مترو با به‌کارگیری‌ چهار دستگاه حفار مترو موسوم به تی ‌بی ‌ام، از دیگر توفیقات چند سال اخیر بود.

می‌توانیم هر سه روز یک واگن مترو بسازیم

وی با اشاره با اینکه هر دستگاه‌ تی بی‌ام می‌تواند هر روز ۳۰ متر تونل‌ به قطر ۹ متر و ۱۵ سانتی‌متر حفر کند که یک خط رفت و برگشت مترویی محسوب می‌شود، گفت: کارخانه واگن‌سازی متروی تهران هم اکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ دستگاه واگن متروی یک طبقه و دو طبقه را دارد و به عبارتی قادر هستیم هر سه روز یک دستگاه واگن مترو تولید کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد کار ساخت واگن‌های مترو در داخل کشورمان انجام می‌شود و در این زمینه به خودکفایی نسبی رسیده‌ایم، افزود: صرفه‌جویی‌هایی که از محل پیشرفت متروی تهران در چند سال اخیر حاصل شده، صد در صد هزینه‌های خود را جبران کرده است.

تشکری هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه اگر دولت از مترو حمایت می‌کرد می‌توانستیم به دست‌آوردهای بزرگ-تری نیز دست یابیم، خاطرنشان کرد: حوزه مترو ظرفیت‌های زیادی دارد و در حال حاضر بخش خصوصی به خوبی به این حوزه ورود پیدا کرده و امروزه یکی از افتخارات متروی تهران این است که ده‌ها شرکت قطعه‌ساز در داخل کشور با آن همکاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز