خبرگزاری کار ایران

پرفسور مجید سمیعی:

در احداث مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران کار به کاردان سپرده شد

من از شهردار تهران تشکر می‌کنم چراکه سطح دیدشان علاقه‌مندی به علم و دانش است و با خدماتی که در این مرکز می‌شود آن را نشان داده‌اند.

ایلنا:‌ استاد برجسته جراحی مغز و اعصاب جهان گفت: از نظرتکنولوژی درمرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران کارهایی انجام می‌شود که نه در اروپا؛ نه در امریکا و نه در سایر کشورهای پیشرفته تا کنون انجام نشده و از حالا قول می‌دهم بعد از افتتاح این ساختمان، زمانی که گروه‌های متخصص از سایر نقاط دنیا این مرکز را ببینند و بخواهند الگو بگیرند شاید بتوانند نه عین آن، بلکه شبیه آن را در کشور خود بسازند چراکه ما با نیتی بزرگ کار را آغاز کردیم.

به گزارش ایلنا، پرفسور مجید سمیعی در مراسم بازدید از پیشرفت پروژه مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران گفت: وقتی چهره‌های خندان و قلب راضی کسی را می‌بینیم چهره و قلب خودمان نیز شاد می‌شود، تلاش همه ما انسان‌ها نیز در این است که سایر انسان‌ها را خوشحال و امید به زندگی را در آن‌ها زیاد کنیم.

وی افزود: امروز وقتی وارد این محیط شدم و به این ساختمان و افرادی که در اینجا کار می‌کردند نگاه کردم همه خندان و خوشحال بودند و همه می‌بینیم که این پروژه در حال تکامل است و فقط حرف نیست.

وی خاطر نشان کرد: با تدبیر بزرگی که انجام شد از دقیقه اول کار به کاردان سپرده شد و این جمله کوتاه اساس موفقیت در همه جوامع است، اینکه کار در دست کاردانی باشد که راه را رفته بتواند نشان دهد و من از شهردار تهران تشکر می‌کنم چراکه سطح دیدشان علاقه‌مندی به علم و دانش است و با خدماتی که در این مرکز می‌شود آن را نشان داده‌اند.

پرفسور سمیعی با اشاره به تلاش همه مجریان این پروژه اظهار کرد: وقف تنها ثروت مادی نیست، وقف ثروتی است که در مغز ماست و ارزش بزرگی دارد؛ ثروت دانشی است که افرادی که در این پروژه دارند و آن را وقف کرده‌اند و تا جایی که می‌توانند با ثروت خود کمک بزرگی برای پیشرفت پروژه‌هایی می‌کنند که خدمت به خلق خداست.

وی تصریح کرد: با تدبیری که پیش بینی شده اجازه نخواهیم داد که کسی که کاردان نباشد در این مرکز دخالت کند و به صراحت به ملت ایران خواهم گفت کسی که کوچک‌ترین اطلاعی از آن نداشته باشد نمی‌تواند در آن دخالت کند و لذت می‌برم که مهندسان ایرانی در سطح بین المللی که همه دانش دارند و یک به یک کارهای اینجا را بررسی و نتایج کار‌ها را به من اطلاع می‌دهند.

پروفسور سمیعی با بیان اینکه از دقیقه‌ای که این پروژه آغاز شد هفته‌ای دو روز در تمام سال وقت خود را وقف این موسسه کرده‌ام، گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود همه زیر نظر خودم است و اگر در رشته دیگری جز جراحی مغز و اعصاب باشد بهترین‌ها را انتخاب کرده‌ام و همه پذیرفته‌اند که با ما همکاری کنند و مانند من برای بهترین بودن این مرکز تلا ش کنند تا با آخرین امکانات علمی آن را تاسیس کنیم.

وی تصریح کرد: از نظرتکنولوژی در این مرکز کارهایی انجام می‌شود که نه در اروپا؛ نه در امریکا و نه در سایر کشورهای پیشرفته تا کنون انجام نشده و از حالا قول می‌دهم بعد از افتتاح این ساختمان، زمانی که گروه‌های متخصص از سایر نقاط دنیا این مرکز را ببینند و بخواهند الگو بگیرند شاید بتوانند نه عین آن، بلکه شبیه آن را در کشور خود بسازند چراکه ما با نیتی بزرگ این کار را آغاز کردیم و زمانی که تصمیم این کار گرفته شد دست اندرکاران به من گفته‌اند هرآنچه که در فکر شما برای آینده علوم اعصاب را اجرایی کنید و این بسیار مهم است.

این استاد برجسته مغز و اعصاب جهان در ادامه گفت: ما می‌خواهیم مرکزی که در ۱۰ سال آینده در دنیا نقش اول را دارد در پایتخت کشور تهران بنا کنیم و قطعا این مرکز ساختمان‌هایی خواهد داشت که تا کنون در دنیا نبوده و سعی کردیم در همه قسمت‌های آن کار را به کاردان بسپاریم تا بتوانیم کاری کنیم که جوانان باهوش ایران در این کشور پروش یابند و جزو نفرات اول دنیا باشند.

وی افزود: خدا را بی‌‌‌نهایت شاکرم و به ملت عزیز ایران افتخار می‌کنم که سطح فکرشان در حدی است که می‌خواهند چنین امکاناتی فراهم کنند و تشکر می‌کنم ازهمه خیرینی که در این راه همکاری کردند و از همه اساتید و اینکه همگی ما آمادگی خدمت در این مرکز را داریم و هیچ انتظاری از هیچکس نداریم و تنها آرزوی ما موفقیت این مرکز است تا خدمات علم و دانش رابه سطح بالای بین المللی برسانیم.

پرفسور سمیعی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک هرماه در این مرکز یک کنگره بین المللی برگزار خواهد شد اظهار کرد: سخت‌ترین عمل‌های جراحی که در خاورمیانه مقدور نیست با اساتید بزرگ در این مرکز انجام خواهد شد و در آینده نزدیک به جای آنکه نام مراکزی چون هانوفر آلمان و یا سایر مراکز را ببرند نام IINI ایران برده خواهد شد.

وی خطاب به علیرضا دبیر به عنوان مدال آور طلای المپیک کشور گفت: ما ایرانی‌ها امکان آوردن مدال‌های طلا را داریم و کسانی چون شما که مدال آور المپیک هستید باید به جوانان یاد دهید که چگونه مدال طلا بیاورند و باید جوانان باهوش و ذکاوت ایرانی را هدایت کنیم.

پرفسور سمیعی در ادامه با بیان اینکه مدیریت علوم مغز و اعصاب کشور چین به وی سپرده شده است و مانند این ساختمان در چین نیز در حال ساخت است، گفت: در ۸ تا ۱۰ سال گذشته تغییرات زیادی در این کشور انجام شده اما این تغییرات برای کشور ما سریع‌تر است چراکه جوانان ما تشنه علم و دانش هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز