خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین اعلام كرد؛

برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۹

ما به دنبال آن هستیم تا صاحب سندی شویم و بتوانیم دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شهر اسلامی را در قزوین دایر کنیم.

ایلنا: شهردار قزوین از برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی به مدت دو روز در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود نصرتی در نشست خبری خود با خبرنگاران از برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی در ۹ شهریورماه امسال به مدت دو روز خبر داد و گفت: این اجلاس در قزوین با حضور ۲۷ کشور از حوزه‌های مختلف و ۱۰ شهردار پایتخت کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت این اجلاس اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که با وجود قدمت در ساخت و ساز‌ها توجهی به معماری ایرانی و اسلامی نمی‌شود و ما در این زمینه موفقیت چندانی نداشته‌ایم. شهر‌ها در حال توسعه‌اند اما رنگ و بویی از محلات و هویت اسلامی ندارند.

شهردار قزوین ابراز امیدواری کرد که بتوانند میزبان خوبی برای برگزاری این اجلاس باشند ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا صاحب سندی شویم و بتوانیم دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شهر اسلامی را در قزوین دایر کنیم.

وی با بیان اینکه این اجلاس هر دو سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم درد و سال آینده از عملکرد دبیرخانه گزارش دقیقی ارائه دهیم.

شهردار قزوین با بیان اینکه رویکرد اصلی معیارهای سکونت و حقوق شهروندی در اسلام است گفت: درکنار تدوین کتاب و بیانیه به دنبال آن هستیم تا نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی علمی و اجرایی با محوریت شهر اسلامی برای کشورهای اسلامی را برگزار کنیم.

در ادامه این نشست حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران و رئیس شورای عالی سیاست گذاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی با ضرورت دانستن برگزاری این اجلاس گفت: شهر‌ها باید اسلامی باشند اما آنچه که دیده می‌شود با معیارهای این اجلاس تفاوت دارد.

وی گفت: برای دستیابی به این مهم باید راهکارهای لازم اتخاذ شود بسیاری از شهرهای کشور ما از جمله اصفهان و شیراز دارای قدمتی هستند که ما باید علاوه بر حفظ این قدمت تلاش کنیم تا سایر شهرهای کشورمان شهری اسلامی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز