خبرگزاری کار ایران

تصمیمات عربستان برای موسم حج امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۵

کسانی که مجوز حج نداشته باشند، جایی برای اسکان نمی‌یابند و دفا‌تر بسیاری از دستگاههای دست اندرکار حج از مشعر منا خارج شده‌اند.

ایلنا: وزیر حج عربستان جزئیات مقررات و تصمیمات این کشور در موسم حج امسال را اعلام کرد که شامل مرکزی برای تمام کارگزاران حج و باقی ماندن حجاج در روز سیزدهم ذی الحجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، بندر حجار وزیر حج عربستان اعلام کرد: با پایان طرح توسعه صحن طواف که به خاطر همین طرح تصمیم به کاهش تعداد حجاج خارج و داخل عربستان درموسم امسال گرفته شده، فضاهای بیشتری به طواف کنندگان چه در ایام حج یا عمره یا طول سال خواهد داد.

وزیر حج عربستان اظهار داشت: می‌توان درباره سازماندهی اعزام حجاج برای رسیدن به حرم به منظور طواف و سعی در ایام حج پس از تکمیل توسعه طواف و افزایش تعداد حجاج برای کاهش ازدحام فکر کرد.

بندر حجار افزود: در این خصوص وزارت حج عربستان تعداد یا نسبتی را برای کسانی که قصد حج دارند که نظام و نسبت مشخصی برای هر کشور وجود دارد، مشخص می‌کند.

ساخت و ساز در مشعر منا

وزیر حج عربستان در مورد ساخت و ساز در مشعر منا گفت: پیشنهاد‌ها و دیدگاههایی در خصوص ساخت و ساز در مشعر منا از سوی دستگاه‌ها و موسسات ارائه شده است.

وی به ساختمانهایی که در مشعر منا طی چند سال گذشته و ظرفیت آن برای جذب تعداد زیادی از حجاج ساخته شده و ملزم شدن حجاج برای باقی ماندن در روز سیزدهم ذی الحجه اشاره کرد.

وزیر حج عربستان اظهار داشت: این مساله از سال‌ها پیش وجود داشت اما امسال تمام موسسات به اجرای آن از طریق سازماندهی مشخص ملزم شده‌اند.

از وزیر حج عربستان در خصوص علت تاخیر در اعلام مشخص شدن نسبت حجاج داخل و خارج که بر قراردادهای سرمایه گذاران تاثیر گذاشته، سئوال شد که وی گفت: وزارت حج عربستان، این تصمیم (کاهش تعداد حجاج) را پس از آنکه دریافت کرد، اعلام کرد (تصمیم گیرنده وزارت حج عربستان نبود)

وزیر حج عربستان بر اهمیت داشتن مجوز حج در پاسخ به سئوالی درباره دلایل خوابیدن و اشغال فضا از سوی افراد فاقد مجوز حج تاکید کرد و گفت: کسانی که مجوز حج نداشته باشند، جایی برای اسکان نمی‌یابند و دفا‌تر بسیاری از دستگاههای دست اندرکار حج از مشعر منا خارج شده‌اند.

وزیر حج عربستان در گفتگو با روزنامه البلاد گفت: وزارت حج عربستان توافقنامه‌هایی با تعداد زیادی از کشور‌ها از طریق نمایندگیهای حج امضا کرده است که بر اساس این توافقنامه‌ها اجازه دادن شعار سیاسی در ایام حج داده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز