خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

ثبت جهانی مشهد میرزا، نقطه عطفی در تاریخ گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۹

باید ثبت جهانی مشهد میرزا نیز پیگیری شود که این در حالی است که مشهد و مقبره میرزا کوچک خان خودش یک جاذبه توریستی بین المللی به حساب می‌آید.

ایلنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مشهد میرزا پس از ثبت ملی به ثبت جهانی نزدیک شده است و این اقدام باید هرچه زود‌تر صورت بگیرد این درحالی است که ثبت جهانی مشهد میرزا نقطه عطفی در تاریخ گیلان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن موسوی در نشست نخستین کنگره بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: این کنگره شنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور در گیلان برگزار می‌شود، اتفاقی که در سال پایانی دولت دهم رقم می‌خورد.

وی افزود: در این سالهای اخیر دولت توجه خوبی به مفاخر فرهنگی کشور داشته که این توجه از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت بوده چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره مفاخر دینی، فرهنگی و نظامی ما را به اهداف آرمانی آن بزرگان نزدیک‌تر می‌کند.

موسوی ادامه داد: روز شنبه این هفته، برپایی کنگره میرزا کوچک خان، نقطه عطفی برای گیلانی‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با میرزا کوچک‌خان نیز اظهار داشت: دیدگاه ایشان نشان‌دهنده علاقه و عمق توجه، مطالعه و شناخت ایشان نسبت به میرزای جنگلی است که این دیدگاه، انگیزه دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره را مضاعف کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره ساخت یادمان میرزا کوچک خان گفت: ساخت یادمان به زودی شروع می شود که از سال ۹۲ این اقدامات آغاز شده و این موضوع باید هرچه زود‌تر جامعه عمل بپوشد.

موسوی ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی آرامگاه میرزا کوچک خان، گفت: مشهد میرزا کوچک‌خان، ثبت ملی شده و لوح ثبت آن روز شنبه ۱۱ آذر در حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود و باید ثبت جهانی آن نیز پیگیری شود که این در حالی است که مشهد و مقبره میرزا کوچک خان خودش یک جاذبه توریستی بین المللی به حساب می‌آید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به استاندار گیلان مبنی بر تبدیل خانه میرزا کوچک خان به موزه نیز گفت: این موضوع باید توسط میراث فرهنگی و شهرداری استان برای عملیاتی شدن مورد توافق قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز