خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفت‌و‌گو با ایلنا تشریح کرد؛

جزئیات درگیری محیط‌ بانان حاجی آبادی و شکارچیان غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۱۴

بیشترین درگیری مربوط به شهرستان حاجی آباد است که تاکنون ۴ درگیری مسلحانه در این شهرستان رخ داده و یکی از محیط بانان در پی این درگیری‌ها متاسفانه به شهادت رسیده است.

ایلنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: اجرای قوانین در مورد شکارچیان متخلف به خوبی انجام می‌شود ولی متاسفانه در زمینه قوانین برخورد با متخلفان در امر شکار حیوانات دچار نقص‌های زیادی هستیم و تا زمانی که این قوانین به حد مطلوب خود نرسند نمی‌توان انتظار کاهش جرائم و شکارهای غیرمجاز را در محیط زیست داشته باشیم.

امیر جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با جزییات درگیری محیط بانان و شکارچیان در شهرستان حاجی آباد واقع در استان هرمزگان، گفت: عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه محیط بانان منطقه شکار ممنوع "گلزار نیزار" در محل شکارگاه یورت حبیب با سه شکارچی رو به رو شدند که بر خلاف قوانین اقدام به شکار دو راس بز وحشی کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: محیط بانان در ایست بازرسی خواستار توقف خودرو شکارچیان شدند ولی این خواسته آنان با مقاومت شکارچیان رو به رو شد؛ دو نفر از شکارچیان با محیط بانان درگیر شدند و شکارچی سوم که مجهز به سلاح گرم بوده است اقدام به تیراندازی سمت خودروی محیط بانان کرده؛ در ‌‌نهایت با شلیک گلوله به پای محیط بانان، آنان را مجروح و از صحنه درگیری فرار می‌کند.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف شناسایی شده‌اند، افزود: چهره شکارچیان پس از اجرای مراحل چهره‌نگاری شناسایی و در اختیار نیرو‌های مربوطه قرار گرفته است و یکی از این شکارچیان دستگیر شده که تاکنون به جرایم و جزییات درگیری اعتراف و هم‌دستان خود را معرفی کرده است.

جعفری در رابطه با هویت شکارچیان متواری تصریح کرد: یکی از این شکارچیان متواری که هویتش فاش شده از سابقه‌داران و مجرامانی است که در موضوعات مختلفی دست به جرایم گوناگونی زده و در زمان مرخصی از زندان، دوباره دست به چنین جرائمی زده است.

وی ادامه داد: حکم جلب وی صادر شده است و امیدواریم به زودی این فرد دستگیر شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان در رابطه با میزان درگیری شکارچیان و محیط‌بانان در استان هرمزگان تصریح کرد: بیشترین درگیری مربوط به شهرستان حاجی آباد است که تاکنون ۴ درگیری مسلحانه در این شهرستان رخ داده و یکی از محیط بانان در پی این درگیری‌ها متاسفانه به شهادت رسیده است.

جعفری ادامه داد: علاوه بر شهرستان حاجی آباد چندین درگیری دیگر در سایر شهرستان‌های این استان رخ داده است که می‌توان به درگیری سال۱۳۸۶ بین شکارچیان و محیطبانان در بندر لنگه اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان در رابطه با برخورد با شکارچیان تصریح کرد: خوشبختانه اجرای قوانین در مورد شکارچیان متخلف به خوبی انجام می‌شود ولی متاسفانه در زمینه قوانین برخورد با متخلفان در امر شکار حیوانات دچار نقص‌های زیادی هستیم چرا که این قانون در سال ۸۳ تصویب شده است و بسیاری از شرایط کنونی را در بر نمی‌گیرد.

جعفری ادامه داد: باید میزان مجازات افزایش پیداکند؛ به عنوان مثال جریمه‌ای که بابت شکار غیرقانونی حیوانات در نظر گرفته می‌شود در مقایسه با هزینه‌ای که دولت برای حفظ محیط زیست صرف می‌کند بسیار ناچیز است و تا زمانی که این قوانین به حد مطلوب خود نرسند نمی‌توان انتظار کاهش جرائم و شکارهای غیرمجاز را در محیط زیست داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز