خبرگزاری کار ایران

سرپرست پژوهشگاه باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

برگزاری همایش فرسودگی زیستی آثار باستانی در سال آتی

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۶

هدف از برگزاری این همایش، معرفی زمینه‌های جدید علمی و پژوهشهای نوین میان رشته‌ای، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی یبن اندیشمندان و نقش و جایگاه آن در میان دست اندر کاران حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی باستان‌شناسی است.

ایلنا: سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی از برگزاری نخستین همایش بین المللی فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی با مشارکت دانشگاه الزهرا، مراکز علمی و سازمان‌ها و دستگاههای مرتبط با مقوله فرسودگی زیستی در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریسا محمدی درباره جزییات همایش فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، معرفی زمینه‌های جدید علمی و پژوهشهای نوین میان رشته‌ای، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی یبن اندیشمندان، محققان، فناوران در زمینه دانش فرسودگی زیستی و نقش و جایگاه آن در میان دست اندر کاران حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی باستان‌شناسی است.

سرپرست پژوهشگاه باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، افزود: فعالیتهای همایش شامل بخش‌های ارائه مقالات علمی پژوهشی، پوستر، طرح‌ها و دست آوردهای علمی، برپایی نمایشگاه با عنوان آشنایی با گلسنگ‌های مخرب، کارگاههای آموزشی و تشکیلی میزگردهایی در ارتباط با مسائل فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی و تاریخی ایران است.

وی از برگزاری کارگاه علمی یک‌روزه با تمرکز بر روی فرسودگی زیستی در سطوح سنگی باهمکاری دکتر سرجینو فارولونگو از دانشگاه تورین ایتالیا در محل پایگاه جهانی پاسارگاد واقع در استان فراس خبر داد و گفت: همچنین پروفسور پیر لویجی نیمیس (از بنیانگذاران اصلی مطالعات گلسنگهای محرب) از کشور ایتالیا و پروفسور کاتیا استرفلینگر از اتریش در همایش مذکور به سخنرانی می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز