خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

اعلام جزئیات حادثه دنا از سوی فرمانده گارد سازمان حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۲

مصدومیت و مجروحیت محیط‌بانان را نشانه جدیت آنان در مبارزه با شکار غیر مجاز است / متاسفانه در چند سال اخیر اتفاق‌های ناگواری برای محیط‌بانان رخ داده است و مردم موظف هستند که محیط‌بانان را در دفاع از محیط‌زیست یاری کنند.

ایلنا: فرمانده گارد حفاظت محیط زیست گفت: حال دو محیط‌ بان مجروح در حادثه پارک ملی دنا خوب است و ماموران انتظامی در پی دستگیری عاملان این حادثه هستند که تاکنون یکی از این افراد دستگیر و خودروی آنان توقیف شده است.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات حادثه درگیری محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز، گفت: در این حادثه زمانی که چند شکارچی به صورت غیرقانونی وارد پارک ملی دنا می‌شوند از سوی محیط‌بانان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در پی فرار شکارچیان، محیط بانان آنان را تعقیب می‌کنند.

فرمانده گارد حفاظت محیط زیست ادامه داد: به دنبال این تعقیب و گریز‌ها، "علی افشار" رییس رییس پارک ملی دنا با اصابت گلوله اسلحه چهار پاره به مچ دست و "وحید ترحمی" از دیگر اعضای گارد محیط‌بانی پارک ملی دنا در اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای به انگشتان پا مصدوم می‌شوند.

وی درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه، تصریح کرد: علی افشار به علت شدت جراحت به بیمارستان شیراز منتقل شد که لحظاتی پیش با انجام موفق عمل پیوند رگ در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد و مراحل درمانی وحید ترحمی نیز با موفقیت انجام شده است.

خیل‌دار همچنین از دستگیری راننده خودرو شکارچیان خبر داد و افزود: متاسفانه شکارچیان متواری شده‌اند ولی دستگیری آنان در حال پیگیری و خوردوی آنان در حال حاضر توقیف شده است.

فرمانده گارد حفاظت محیط زیست، مصدومیت و مجروحیت محیط‌بانان را نشانه جدیت آنان در مبارزه با شکار غیر مجاز دانست و تاکید کرد: این محیط بانان جان خود را به بهای حفظ محیط زیست و طبیعت فدا می‌کنند و این در حالی است که برخی ار افراد تحت هر شرایطی به دنبال صدمه زدن به طبیعت و محیط زیست کشور هستند.

وی ادامه داد: بهترین راه در حفظ طبیعت و محیط زیست کشور ارتقای فرهنگی مردم است و مردم باید خودشان در حفظ این سرمایه ملی اقدام کنند.

به گفته سرهنگ خیل‌دار، متاسفانه در چند سال اخیر اتفاق‌های ناگواری برای محیط‌بانان رخ داده است و مردم موظف هستند که محیط‌بانان را در دفاع از محیط‌زیست یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز