خبرگزاری کار ایران

در سالروز تأسیس بسیج سازندگی؛

بیش از ۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور به بهره برداری می‌رسد

کد خبر : ۶۹۶۷۲

در اردیبهشت سال ۷۹ بحث راه اندازی بسیج سازندگی با دو مأموریت مطرح شد که یکی آماده کردن زمینه برای حضور جوانان در سازندگی کشور و دیگری کمک به دولت در آبادانی کشور بود.

ایلنا: در سالروز تأسیس بسیج سازندگی بیش از ۳۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور به بهره برداری می‌رسد

به گزارش ایلنا، هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی به عنوان نهادی مردمی جایگزین جهاد سازندگی شد و اعلام رضایت مقام معظم رهبری در سال ۸۹ از عملکرد ده ساله جهادگران بسیج سازندگی، کارنامه موفق جوانان در احیاء این نهاد به عنوان جایگزین جهاد سازندگی را نشان داد.

رییس سازمان بسیج سازندگی در این رابطه می‌گوید: «در اردیبهشت سال ۷۹ بحث راه اندازی بسیج سازندگی با دو مأموریت مطرح شد که یکی آماده کردن زمینه برای حضور جوانان در سازندگی کشور و دیگری کمک به دولت در آبادانی کشور بود.»

مجید خراسانی، ادامه می‌دهد: «با تصویب بحث اردوهای هجرت در دولت، امروزه صد‌ها عرصه فعالیت جهادی فراهم است و سعی کردیم هرساله با ارائه طرح‌های متنوع، فضای نشاط را در این عرصه‌ها ایجاد کنیم تا زمینه جذب جوانان فراهم شود و در بحث کمک به دولت نیز در سال جاری الگوسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را در اولویت کار داریم.»

اما امسال نیز برگزاری مراسم‌های بزرگداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی در کشور با افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم همراه خواهد بود و بیش از ۳۰۰ پروژه عام المنفعه و محرومیت زدایی همزمان با هفدهم اردیبهشت ماه توسط بسیج سازندگی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در همین راستا مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از افتتاح حدود ۹۰ پروژه عمرانی در مناطق محروم استان همزمان با سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد و افزود: افتتاح ۲۷ واحد مسکونی در روستای چمن زمین شهرستان هریس، ۳۰ واحد مسکونی در روستای آلوچه قشلاق شهرستان ورزقان و ۳۰ واحد دیگر در روستای چای کندی خیر الدین شهرستان ورزقان از جمله مواردی است که در این روز به بهره برداری خواهد رسید.

علیجان حبیبی مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه نیز با اشاره به افتتاح پروژه آبیاری قطره‌ای در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان گفت: این پروژه توسط بسیج سازندگی در پادگان شهید رجایی روستای ورضجه در ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان کرمانشاه و با تأمین اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از سوی استانداری به انجام خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی نیز در این رابطه تصریح کرد: در سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی ۷ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در شهرستان‌های خوی، بوکان و شاهیندژ با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متری و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی آذربایجان غربی احداث و به مددحویان تحویل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از افتتاح بیش از ۱۰ پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم شهرستان‌های تفرش، زرندیه، کمیجان، ساوه و خنداب به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد. رضا رنجبر نیز با تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویر احمد به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی گفت: یک باب کانال آبیاری واقع در پوله زیلایی به طول هزار و ۳۰۰ متر و یک دهنه پل ورودی روستای سادات چاهن زیلایی به متراژ ۳۲ متر مربع از جمله پروژه‌های افتتاحی بسیج سازندگی کهکیلویه و بویر احمد در سالروز تأسیس بسیج سازندگی است.

رنجبر با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای بسیج سازندگی در دانشگاه دولتی یاسوج و دو شهرستان لنده و دهدشت، افزود: بهره برداری از ۴ باب مسجد در مناطق محروم و سخت گذر استان به متراژ ۲۴۰ متر از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی کهکیلویه و بویر احمد در ۱۷ اردیبهشت خواهد بود.

این پروژه‌های محرومیت زدایی و ده‌ها طرح دیگر که بیشترین آن‌ها در استان آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و اصفهان به بهره برداری می‌رسند، عمدتاً شامل مسکن مددجویان، خانه‌های عالم، مساجد، غسالخانه‌ها پل‌های روستایی، زمین‌های ورزشی و پروژه‌های کشاورزی و آبخیز داری است که در مناطق مختلف کشور افتتاح می‌شود و همچنین به صورت همزمان کار ساخت و احداث چندین پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.

اعزام تیم‌های پزشکی عمومی و تخصصی به روستا‌ها و ویزیت رایگان اهالی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی از مزار شهدا و برپایی نمایشگاه‌های مختلف از دستاوردهای سازمان بسیج سازندگی از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت گسترده در سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی در سراسر کشور به انجام می‌رسد.

علیرضا موسی‌زاده

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز