خبرگزاری کار ایران

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استانها به ایلنا خبر داد؛

توقف بحران خشكی دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۵

از ۱۲ سال پیش به دلیل کاهش بارندگی شاهد کم شدن آب دریاچه ارومیه بودیم اما با پیش بینی بارش باران در سال آبی امسال از این رو می‌توانیم امیدوار باشیم که روند کاهش متوقف شود.

ایلنا: نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها، گفت: ‌ بحران خشکی آب دریاچه ارومیه متوقف شده است و در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش آب دریاچه ارومیه هستیم.

"رسول اصغرزاده" در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه روند کاهش آب دریاچه ارومیه متوقف شده است، افزود: با افزایش باران در فصل آبی شاهد روند کاهش آب دریاچه هستیم به طوری که کاهش آب دریاچه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه باید دید که روند تبخیر آب دریاچه در فصل گرما چگونه خواهد بود، تصریح کرد: از ۱۲ سال پیش به دلیل کاهش بارندگی شاهد کم شدن آب دریاچه ارومیه بودیم اما با پیش بینی بارش باران در سال آبی امسال از این رو می‌توانیم امیدوار باشیم که روند کاهش متوقف شود.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اینکه در سال گذشته بودجه مناسبی برای جلوگیری از خشک شدن آب دریاچه ارومیه تصویب شد، تاکید کرد: بحران خشکی آب دریاچه ارومیه متوقف شده است و در مقایسه با سال گذاشته شاهد افزایش آب دریاچه ارومیه هستیم.

اصغرزاده، با اشاره به اینکه از علاوه بر اینکه در فصل ابی خوبی قرار گرفته‌ایم از دو فاز آب به درون دریاچه هدایت می‌شود، تصریح کرد: اگر روند توجه به دریاچه ارومیه ادامه یابد در چند سال آینده بحران دریاچه ارومیه کمتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز