خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان در گفت‌وگو با ایلنا:

برای ساخت موزه دفاع مقدس در ناهارخوران فقط سه درخت قطع شد

asdasd

در محدوده این ۷ هزار و ۶۰۰ متر زمین از جنگل ناهارخوران که قرار است موزه در آن ساخته شود فقط سه درخت قطع کرده‌ایم آیا ۴ هزار شهید ارزش قطع سه درخت را ندارند/کمیسیون مستند سازی ریاست جمهوری ساخت این موزه را تصویب کرد

ایلنا: معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس تنها سه درخت قطع کرده ایم و این اقدام با مجوز دولت بوده است.

ملکش، معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: ساخت موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدای جنگل ناهارخوران را به تازگی شروع کرده‌ایم و این طرح سه ساله است و بستگی به تامین اعتباراتی دارد که در سفر ریاست جمهور مبلغ ۵ میلیارد تومان قرار بود پرداخت شود که اگر تا پایان سال ۹۱ پرداخت شود ساخت آن بدون مشکل ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: کارهای ما در ارتباط با ساخت این موزه کاملا قانونی است و از صفر تا صد مراحل قانونی آن طی شده است و استانداری، اداره منابع طبیعی، جهادکشاورزی و همه سازمان‌های ذیربط در جریان فعالیت ما هستند و حتی مجوز مناطق نیمه مرطوب و مرطوب که در چالوس مستقر است را گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: نهایتا کمیسیون مستند سازی ریاست جمهوری ساخت این موزه را تصویب کرد و در آن کمیسیون محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی عضو هستند.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان افزود: مقدار ۷ هزار و ۶۰۰ متر زمین از جنگل ناهار خوران به این امر اختصاص یافت و صورتجلسه به اتفاق منابع طبیعی انجام و این زمین به ما واگذار شد.

وی تاکید کرد: دوستان ما در شورای شهر گرگان که از سال ۸۵ مخالف ساخت موزه بودند امروز به ما می‌گویند که در نقطه دیگری به شما زمین می‌دهیم و در جنگل اقدام به ساخت موزه نکنید سوال ما این است که چرا‌‌ همان موقع زمین دیگری به ما ندادند.

وی افزود: در جلسه شورای شهر توضیح دادیم که از ۷ هزار و ۶۰۰ متر زمین کلا ۱۲۰۰ متر آن به ساختمان موزه اختصاص دارد، یعنی ابعاد ۲۰ متر در ۶۰ متر و مطمئنا تلاش ما این است که از درختان حفاظت شود.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان ادامه داد: شورای شهر حتی یک ریال هم به ما کمک نکرده است و البته از شورای شهر انتظار کمک نداریم و از آن‌ها می‌خواهیم چوب لای چرخ نگذارند.

وی تصریح کرد: در محدوده این ۱۲۰۰ متر بنایی که قرار است ساخته شود فقط سه درخت قطع کرده‌ایم آیا ۴ هزار شهید ارزش قطع سه درخت را ندارند.

وی ادامه داد: ما فضا را برای اراذل و اوباش ناامن کرده‌ایم و برخی از مخالفت‌ها از ناحیه این افرادبوده است که امنیتشان به هم خورده است و ما از آقایان شورای شهر انتظار داریم که حمایت بکنند چراکه ما تابع قانون هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز