خبرگزاری کار ایران

اولین قانون جامع تالابهای کشور تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۱۱

با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ‌ وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس قانون جامع تالابهای کشور تا سه هفته آینده نهایی و در کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

ایلنا: معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احیا و حفاظت از تالاب‌های کشور از اولویت‌های این سازمان است، گفت: بزودی قانون جامع تالاب‌های کشور تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسعود باقر‌زاده کریمی با اشاره به مطرح بودن طرح یک ماده‌ای نجات و احیای دریاچه ارومیه در سالهای گذشته، اظهار کرد: با پیگیری‌های زیاد سازمان حفاظت محیط زیست این طرح در مجلس به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مجدد این سازمان مقرر شد، این طرح با عنوان طرح جامع مدیریت تالابهای کشور در مجلس مطرح شود.

باقرزاده کریمی از تدوین اولین قانون جامع تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ‌ وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس این قانون تا سه هفته آینده نهایی و در کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این قانون مشتمل بر ۳۰ ماده است که تمام مباحث مربوط به حفظ، احیا و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها و راهکارهای قانونی برای اعمال مدیریت نوین تالاب‌ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این قانون وظایف همه دستگاه‌های مسئول از جمله صدا و سیما، قوه قضائیه و دولت مشخص شده است.

به گفته مسعود باقرزاده طرح جامع مدیریت تالاب‌های کشور، طرحی جامع نگر است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسوول به اجرا درآید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز