خبرگزاری کار ایران

با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین؛

مکه به مدینه نزدیک‌تر می‌شود

ظرفیت جابجایی مسافر با قطار بین حرمین شریفین در آینده به ۵۰ میلیون نفر در سال خواهد رسید که اکثر آن‌ها را حجاج و عمره گزاران و زائران تشکیل خواهند داد.

مدیرکل اداره راه‌ها و حمل و نقل در منطقه مکه گفت: با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین، فاصله مدینه منوره تا مکه مکرمه به دو ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه عکاظ مفرح محمد الزهرانی با بیان اینکه عربستان تلاش می‌کند که قطار‌ها تکیه‌گاه و پایه اساسی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و گردشگری باشد اظهار داشت: با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین، فاصله مدینه تا مکه به دو ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

وی گفت: ظرفیت جابجایی مسافر با قطار بین حرمین شریفین در آینده به ۵۰ میلیون نفر در سال خواهد رسید که اکثر آن‌ها را حجاج و عمره گزاران و زائران تشکیل خواهند داد.

این مقام مسئول در عربستان ادامه داد: این پروژه شامل احداث بیش از ۴۵۰ کیلومتر خط آهن الکتریکی میان مکه مکرمه و مدینه منوره و مجهز به سیستم پیشرفته ارتباطی و تامین قطارهای سریع السیر با جدید‌ترین فناوری‌های روز در قطارهای جهان خواهد بود.

به گفته وی، پنج ایستگاه مسافران در مکه مکرمه و مدینه منوره و جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله در رابغ احداث می‌شود.

مدیرکل اداره راه‌ها و حمل و نقل در منطقه مکه مکرمه اعلام کرد: این پروژه در بخش حمل و نقل عربستان، یک نیاز اساسی است و افزایش تعداد حجاج و عمره گزارانی که میان مکه و مدینه تردد می‌کنند از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی این قطار است.

الزهرانی تاکید کرد: عربستان تلاش می‌کند که قطار‌ها تکیه‌گاه و پایه اساسی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و گردشگری باشد.

وی افزود: اثرات پروژه قطار حرمین و مزیت‌های آن، رهایی از کاهش فشار و ترافیک بر جاده‌های مواصلاتی میان مکه مکرمه و مدینه منوره است و این عوامل قطار را بهترین وسیله برای سفر قرار داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قطار برقی و سریع السیر، در مدت دو ساعت به جده و از آنجا در مدت تنها ۳۰ دقیقه به مکه مکرمه می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز