خبرگزاری کار ایران

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق خبر داد؛

اعزام بیش از ۲۵ هزار روحانی و مداح به عتبات عالیات

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۵۰

سالانه ۲۵ هزار روحانی و مداح برای معرفت افزایی زائران و آشنا کردن آنان با آداب زیارت و احکام مورد نیاز به همراه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات به سرزمین عراق اعزام می‌شوند و از سوی دیگر نیز سال گذشته ۳ میلیون نفر از مردم عراق برای زیارت اماکن مقدسه وارد ایران شدند.

ایلنا: مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: سالانه ۲۵ هزار روحانی و مداح برای معرفت‌افزایی زائران و آشنا کردن آنان با آداب زیارت و احکام مورد نیاز به همراه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات به سرزمین عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رضا اسکندری گزارشی از روند اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات و برنامه‌های فرهنگی زائران ایرانی سفرهای مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران و زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ارائه کرد.

وی گفت: سالانه ۲۵ هزار روحانی و مداح برای معرفت افزایی زائران و آشنا کردن آنان با آداب زیارت و احکام مورد نیاز به همراه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات به سرزمین عراق اعزام می‌شوند و از سوی دیگر نیز سال گذشته ۳ میلیون نفر از مردم عراق برای زیارت اماکن مقدسه وارد ایران شدند.

حجت‌الاسلام اسکندری توجه به تلاش‌های شبانه روزی دشمنان اسلام به جهت اختلاف افکنی در میان مسلمانان تصریح کرد: این سفرهای زیارتی میان مردم دو کشور سبب می‌شود تا اتحاد و وحدت شیعیان و وحدت محبان اهل بیت (ع) با یکدیگر بیشتر شود و توطئه شوم دشمنان اسلام خنثی شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین به برگزاری کنگره امام مهدی (عج) و آینده جهان اشاره و خاطر نشان کرد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته علمی و دینی از حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف و دانشگاه‌های ایران و عراق حضور داشتند و حدود ۲۵۰ مقاله به دبیر خانه ارسال شد و این مقالات در ۶ جلد تنظیم و به چاپ رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز