خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی درگفتگوبا ایلنا:

حساسیت در ایجاد مهدکودک توسط هیئت‌های مذهبی بی‌دلیل است

هیچ فرقی بین هیئت‌های مذهبی دارای مهدکودک و دیگر مهد کودک‌ها وجود ندارد زیرا آن‌ها هم ازاستاندارهای لازم برخوردارهستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: نمی‌دانم چرا جراید بر روی تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی و شوراهای هیئت‌های مذهبی درزمینه راه اندازی مهدکودک حساس شده‌اند.

محمد نفریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: انعقادتفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی در راستای گسترش مهدکودک‌ها در سطح کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: چند هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور وجود دارد که از این میان ۳۰۰ الی ۴۰۰ هیئت مذهبی برگزیده در سراسر کشور معرفی شده‌اند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی برگزیده‌ای که از امکانات لازم برخوردارهستند وتوان ایجاد مهدکودک‌های استاندارد را دارند می‌توانند با سازمان بهزیستی دراین زمینه همکاری کنند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هیئت مذهبی که داوطلب بودند به سازمان بهزیستی معرفی شده‌اند و ما آن‌ها را به منظور گرفتن پروانه فعالیت برای ایجاد مهدکودک نیز به استان‌ها معرفی کرده‌ایم.

نفریه با بیان اینکه از هر ظرفیتی برای گسترش مهدکودک درکشوراستفاده خواهیم کرد، افزود: برخی هیئت‌های مذهبی از امکانات خوبی برخوردارهستند به طوری که درمانگاه، بیمارستان و مدرسه غیر انتفاعی دارند که در صورت درخواست برای گرفتن مجوز ایجادمهدکودک راه برای آن‌ها هموار می‌کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت‌های مذهبی از تخصص لازم برای آموزش به کودکان برخوردار هستند، افزود: ما آموزش مستقیم در مهدکودک‌ها نداریم و اصلا بحث آموزش یک موضوع فرعی در مهدکودک‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مهد کودک محلی برای نگهداری کودکان است، افزود: در ساعاتی از روز پدران و مادران نمی‌توانند به کودکان رسیدگی کنند ازهمین رو بحث نگهداری از کودکان در مهدکودک‌ها مطرح می‌شود.

نفریه افزود: جامعه به سمتی رفته است که زنان فعالیت اجتماعی می‌کنند و در ساعاتی از روز نمی‌توانند فرزندخود را نگه دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: از همین رو ما یک محیط امن با مربی‌هایی که دوره دیده‌اند فراهم کرده‌ایم تا در آن ساعات کودکان در مهد کودک‌ها به سر ببرند.

وی با تاکید بر اینکه در سن زیر ۷ سال هیچ فردی آموزش مستقیم را تائید نمی‌کند افزود: در مهد کودک‌ها آموزش غیر مستقیم است و اگر کتاب‌های آموزشی می‌دهیم بیشتر برای مربیان و نه برای کودکان است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: مربیان درحین نگهداری ازکودکان، باید از آن وقت استفاده کنند و غیر مستقیم به آن‌ها آموزش بدهند.

نفریه خاطرنشان کرد: هیچ فرقی بین هیئت‌های مذهبی دارای مهدکودک و دیگر مهد کودک‌ها وجود ندارد زیرا آن‌ها هم ازاستاندارهای لازم برخوردارهستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز