خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات:

تدریس ۱۵ درصد رشته‌های میان رشته‌ای در واحد علوم و تحقیقات

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۱

یکی از مهمترین محورهای برنامه توسعه ای نظام آموزشی واحد علوم و تحقیقات توسعه کمی و کیفی رشته های میان رشته ای نو و مورد نیاز جامعه است.

ایلنا: معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات گفت: راه اندازی و گسترش رشته‌های نو در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های شورای مدیریت در واحد علوم و تحقیقات است و همچنین کمیته تخصصی گسترش رشته‌های نو و میان رشته‌ای در واحد علوم و تحقیقات تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، یوسفعلی زیاری از گسترش رشته‌های بین رشته‌ای در این واحد دانشگاهی با توجه به نیازسنجی‌های جامعه خبرداد و گفت: واحد علوم و تحقیقات به عنوان دانشگاهی پیشرو در توسعه کمی و کیفی رشته‌های بین رشته‌ای مورد نیاز جامعه در میان سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود.

زیاری با بیان این مطلب که درحال حاضر برای رفع مشکلات روز بشر باید متغیرهای گوناگون را مورد بررسی قرار داد افزود: رشته‌های بین رشته‌ای بسیاری همچون نانو، بیو، انرژی و... راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات جوامع بشری است که خود بر اهمیت وجود این رشته‌ها در جامعه حال حاضر کشورمان نیز مهر تایید می‌زند.

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که بیش از ۲۰۰ رشته بین رشته‌ای مصوب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد گفت: در سال‌های اخیر مطالعات میان رشته‌ای جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه‌های کشور یافته به طوریکه در حال حاضر ۲۰۰ رشته میان رشته‌ای فعال و مصوب در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

وی از فعالیت ۱۵ درصدی رشته‌های میان رشته‌ای مصوب در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و تصریح کرد: در برخی از این رشته‌های نو همچون مهندسی ورزش و مهندسی پزشکی- توانبخشی در کشور تنها در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌شود.

وی با بیان این مطلب که نظام مدیریتی واحد علوم و تحقیقات براساس نیازی که در جامعه احساس می‌شود به دنبال راه اندازی رشته‌های جدید است گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه توسعه‌ای نظام آموزشی واحد علوم و تحقیقات توسعه کمی و کیفی رشته‌های میان رشته‌ای نو و مورد نیاز جامعه است.

دکتر زیاری افزود: بر این اساس شورای مدیریت واحد علوم و تحقیقات مطالعات میان رشته‌ای را به عنوان یکی از محورهای اصلی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و در این راستا کمیته‌ای متشکل از کارگروه‌های تخصصی، مدیران گروه تخصصی و اساتید نخبه و متعهد به سرپرستی رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی تشکیل شده است.

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: این کمیته براساس نیازسنجی‌های به عمل آمده به بررسی و تدوین عنوان و سرفصل‌های پیشنهادی برای رشته میان رشته‌ای مورد نظر اقدام می‌کند و سپس برای تصویب نهایی آن را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم می‌کند.

وی با بیان این مطلب که این کمیته برخی از رشته‌های نو را که دارای مصوبه وزارت علوم است استخراج کرده و در این واحد دانشگاهی بسترسازی مناسب را نسبت به راه اندازی این رشته‌ها فراهم می‌کند گفت: اغلب رشته‌های جدید که دارای سرفصل مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است در صورت تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و کادر هیات علمی مرتبط و بررسی زیرساخت‌های اولیه در واحد علوم و تحقیقات گسترش خواهد یافت.

دکتر زیاری با تاکید بر این مطلب که واحد علوم و تحقیقات در راستای کاربردی کردن علوم مورد نیاز جامعه، به دنبال راه اندازی و گسترش رشته‌های نو است، اظهار کرد: واحد علوم و تحقیقات با توجه به حضور بیش از ۲۲ هزار نفر دانشجو مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری به عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تحصیلات تکمیلی در مسیر ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای نیز به عنوان واحدی پیشرو در سطح دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مطرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز