خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران خبر داد:

رونمایی میکرو رکتور‌ها و تکنولوژی تولید کیت‌های داخلی در نمایشگاه علمی پژوهشی

کد خبر : ۱۸۷۹۲

با توجه به تاکید ویژه رهبری در سال تولید ملی وحمایت از سرمایه ایرانی در این نمایشگاه بر حضور مراکزی تاکید شده است که محصولات داخلی قابل ارائه به بازار را دارد.

ایلنا: رییس دانشگاه تهران از رونمایی میکرو رکتور‌ها و تکنولوژی تولید کیت‌های داخلی در نمایشگاه دو سالانه علمی پژوهشی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا فرهاد رهبر درنشست خبری سومین نمایشگاه علمی پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خوشبختانه سهم تولید علم ایران در بیست سال گذشته به دو درصدرسیده است و در این زمینه نرخ تولید علم ایران به ۱۳۰ برابر رسیده است و درمقایسه با نرخ رشدعلم در دنیا یازده برابر پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه تهران سهم تولید علم دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران را درکشور بیش از یک پنجم خواند و گفت: این دو دانشگاه ۴ دهم درصد تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان بیشتر از نرخ تولیدعلم در بسیاری از کشورهای دنیا است.

وی از تاسیس پژوهشگاه جدید دانشگاه تهران خبرداد وگفت: در دانشگاه تهران ۴۵ دانشگاه حضور فعال درعرصه تولید علم دارند و این پژوهشگاه جدیددارای ۱۵ پژوهشکده است که دراین نمایشگاه از ۱۵ دستاورد آن در قالب صد محصول رونمایی می‌کنیم.

رهبر به تاسیس آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: با تاسیس این آزمایشگاه می‌توانیم خدمات مناسبی را به تمام دانشگاه‌ها ارائه کنیم و هزینه‌های پژوهش‌های علمی را به حداقل برسانیم تا در ‌‌نهایت به سوی پیشرفت تولید علم درکشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید ویژه رهبری در سال تولید ملی وحمایت از سرمایه ایرانی در این نمایشگاه بر حضور مراکزی تاکید شده است که محصولات داخلی قابل ارائه به بازار را دارد و همچنین از مراکزی استقبال می‌شود که دستاوردهای بارزی را درسال‌های قبل ارائه داده است.

رئیس دانشگاه تهران در رابطه با تاسیس پژوهشگاه مشترک بین دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تاکید کرد: این پژوهشگاه مشترک که شامل چندین پژوهشکده بین رشته‌ای است کار خود را برای ارتقا سطح این دو دانشگاه آغاز می‌کند این درحالی است که پژوهشگاه قبلی دانشگاه تهران همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی دررابطه با دستاوردهای آماده رونمایی در نمایشگاه خاطرنشان کرد: میکرورکتور‌ها که برای آنالیزهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند باحمایت صندوق پژوهش تهران آماده رونمایی در نمایشگاه دوسالانه است و همچنین به تکنولوژی تولید کیتهایی که در زمینه محیط زیست از خارج کشور وارد می‌کردیم دست پیدا کردیم.

فرهاد رهبر درپایان نشست خبری تفاهم نامه‌ای جهت احداث پژوهشگاه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز