خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم خبر داد:

محدودیت حضور دانشجویان لیسانس در دانشگاه‌ها

به منظور به اتمام رسیدن دوره لیسانس در دانشگاه این اجازه که دانشجو می‌تواند حداکثر تا ۵ سال در دانشگاه تحصیل کند، محدود می‌شود.

ایلنا: دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم گفت: به منظور به اتمام رسیدن دوره لیسانس در دانشگاه این اجازه که دانشجو می‌تواند حداکثر تا ۵ سال در دانشگاه تحصیل کند، محدود می‌شود و در ترمهای تابستان اجازه انتخاب واحد به خصوص در دروس مهارتی داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید قدیمی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: بخش آخر آیین نامه دوره‌های دوره کاردانی، کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی پیوسته بازنگری شد و مراحل نهایی را به پایان رساند. ارتقای کیفیت آموزش و کاهش طول ماندگاری دانشجو در مقطع لیسانس دو هدف مهم بازنگری این آیین نامه به شمار می‌آید.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی افزود: مراحل بازنگری آیین نامه دوره کاردانی، کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی پیوسته که آخرین بار در ۱۳۷۴ ابلاغ شده بود به پایان رسید و نحوه کاهش تحصیل در مقطع لیسانس مشخص شد.

وی گفت: آیین نامه جدید باید به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برسد و تسهیلات خوبی را برای تغییر رشته و دانشگاه محل تحصیل در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

قدیمی اضافه کرد: در صورتیکه دانشجو تمایل به تغییر رشته تحصیلی داشت می‌تواند از رشته‌ای به رشته دیگر یا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر وضعیت دهد.

وی تاکید کرد: هر دانشجو در مقطع لیسانس باید بین ۱۳۲ تا ۱۴۰ واحد درسی را بگذراند، این آیین نامه به دانشجو کمک می‌کند که با افزایش سقف واحد‌ها بتواند طول دوره لیسانس را به ۳ یا 3.5 سال کاهش دهد. در این فرایند هیچ تغییری در واحدهای درسی به وجود نمی‌آید بلکه سقف دریافت واحد در هر نیمسال افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز