خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد:

تاسیس ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

کد خبر : ۲۰۹۶۶

برای اولین بار در کشور در سایت اسکوپوس و ISI دانشگاه علوم پزشکی تهران بر‌ترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت در آخرین ارزشیابی‌ها اعلام شد.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ازتاسیس ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر لاریجانی صبح امروز در همایش معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: اگر پژوهش را به عنوان شاخص در تولید علمی در نظر بگیریم در حوزه سلامت رشد زیادی در سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۲ درصد تولیدات علمی در حوزه سلامت طی سال گذشته رشد داشته است، افزود: رشد پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار بالا بوده است به طوری که در بسیاری از ارزشیابی‌های بین المللی جزء دانشگاه‌های بر‌تر شدیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تقریبا برای اولین بار در کشور در سایت اسکوپوس و ISI دانشگاه علوم پزشکی تهران بر‌ترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت در آخرین ارزشیابی‌ها اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه علوم پزشکی تهران در تولید علم نقش بالنده‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه فاصله تولید فناوری در کشور نسبت به تولید علم زیاد است، افزود: باید دراین زمینه تلاش کنیم و از همین رو سیاست حوزه سلامت و وزارت بهداشت توسعه مراکز رشد، پارک‌های فناوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد، افزود: امیدواریم درآینده‌ای نه چندان دور با مجوزی که از هیات امنای دانشگاه گرفته‌ایم ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران تاسیس کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در حوزه سلامت تلاش زیادی می‌شود برای اینکه فناوری و حوزه سلامت را توسعه بدهیم.

لاریجانی در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه‌ها در حال حاضر مشکلات اعتباری جدی دارند، افزود: امیدوار هستیم با کمک دولت، مجلس و نهادهای تصمیم گیر مشکلات دانشگاه‌ها کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها به دلیل افزایش قیمت چشم گیر تجهیزات پزشکی در بسیاری از آزمایشات و فناوری‌های مرتبط با آن همانند‌ام‌ای ار دچار چالش جدی هستند و در حال تلاش هستیم که این زمان را سپری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز