خبرگزاری کار ایران

زاهدی در واکنش به فوت دومین دانش آموزان پیرانشهری؛

وقوع حادثه آتش سوزی مدرسه قصور معلم بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۰

چندی پیش هم دو، سه دانشجو براثر تصادف جان خودراازدست دادند پس ما باید بگوییم که چرا وزیر علوم تمهیدی نیاندیشیده است؟ / نباید با این گونه مسایل این طور قضاوت و برخورد کنیم.

ایلنا: رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس گفت: هر موقع استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول و به کمیسیون ارجاع شد کمیسیون آموزش و تحقیقات در این زمینه عادلانه قضاوت می‌کند.

محمد مهدی زاهدی در واکنش به فوت یکی دیگر از دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری به ایلنا گفت: بعد از وقوع این حادثه با دعوت از وزیر آموزش و پرورش و سایر معاونان به کمیسیون، بعد از بحث‌های مفصل به جمع بندی‌هایی رسیدیم که آن‌ها را به رییس محترم مجلس ارسال کردیم.

وی با اظهار تاسف ازفوت این دانش آموز به تعدادی از راهکار‌ها در این نامه‌ای که به رییس مجلس ارسال شده، اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برای آموزش معلمان، مدیران وکادر خدماتی و آموزشی مدارس باید برنامه ریزی کند تا با حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی، سیل، زلزله آشنایی اولیه را داشته باشند، ضمن اینکه از صداوسیما خواسته‌ایم برنامه‌های آموزشی در این ارتباط تهیه کند تا معلمان مدرسه بدانند دروقوع این حوادث چه کارهایی راباید انجام دهند.

رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس بااشاره به اینکه از سازمان استاندارد نیز خواسته‌ایم تا بخاری مدارس را از نظر استاندارد بررسی کنند، افزود: اگرچه بخاری‌های مدارس دارای مهر استاندارد است اما شاید ایمنی آن‌ها باآنچه که انتظار است تطابق نداشته باشد ولازم باشد مجددا بازنگری صورت گیرد.

زاهدی با اشاره به یکی از بندهای بودجه سال ۹۱ که در آن وزارت نفت موظف به گاز کشی در مدارس شده است، افزود: متاسفانه اشکالی که در این قانون وجود دارد این است که در آن وزارت نفت موظف شده است مدارس را گاز کشی کند در حالی که گازکشی در مدارس و مکان‌های عمومی ممنوع است.

وی افزود: وقتی از مسوولان وزارت نفت در این مورد سوال شد که چرا این قانون را اجرا نکردید به این نکته اشاره کردند که گاز کشی در مراکز عمومی از جمله مدارس ممنوع است و ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

زاهدی با بیان اینکه با وجود این تناقض اصلاح این قانون را پیش بینی کرده‌ایم، افزود: نمی‌دانم چرا این اشتباه رخ داد اما به جای استفاده از واژه گازکشی از سامانه گرمایشی استفاده خواهد شد و وزارت نفت موظف می‌شود سامانه گرمایشی مدارس را تامین کند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید اگر این کمیسیون در مورد حوادث گذشته که برای دانش آموزان رخ داد قاطعانه برخورد می‌کرد دیگر شاهد حادثه پیرانشهر نبودیم، افزود: واقعیت امر این است که در این حادثه معلم قصوری را مرتکب شد زیرا اگر معلم در‌‌ همان نخستین لحظه دانش آموزان رااز کلاس به بیرون هدایت می‌کرد این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید انداختن تقصیر به گردن معلم پاک کردن صورت مساله است، افزود: نه اینطور نیست، زیرا بخاری استاندارد بود و علاوه بر این شبیه به این حادثه در خانه‌ها نیز اتفاق می‌افتد به طوری که شاهد هستیم در مناطق مختلف کشور هموطنان جانشان را بر اثر گازگرفتگی با بخاری از دست می‌دهند.

رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: چندی پیش هم دو، سه دانشجو براثر تصادف جان خودراازدست دادند پس ما باید بگوییم که چرا وزیر علوم تمهیدی نیاندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه نباید با این گونه مسایل این طور قضاوت و برخورد کنیم، افزود: قرار است کار را ریشه‌ای انجام بدهیم همانطور که کمیسیون آموزش وتحقیقات با بررسی‌های همه جانبه خود این کار را انجام داد که بهترین راه حل بود.

زاهدی افزود: البته در کمیسیون آموزش و تحقیقات اخطار و تذکر به وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان داده شده است و این طور نبوده که بخواهد برائتی در این زمینه صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز