خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

موضوع همسان سازی حقوق اساتید از دغدغه‌های دولت است

asdasd

رئیس جمهور این موضوع را طرح کرده که با توجه به محدودیت­های اعتباری امکان تحقق کامل پیدا نکرده است/مطابق برنامه پنجم باید ۵۰ درصد تحقیقات اساتید کارفرما محور باشد/طرح آمایش آموزش عالی رونمایی می‌شود.

تبریز - ایلنا: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع همسان سازی حقوق اساتید از دغدغه‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر رسول ملک­ فر که در نشست روسای دانشگاه­های آذربایجان­شرقی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت، افزود: رییس جمهوری این موضوع را مطرح کرد و با آغاز دولت دهم وزیر علوم آن را پیگیری کرده که البته با توجه به محدودیت­های اعتباری امکان تحقق کامل پیدا نکرده ولی تلاش می‌شود این شعار حداقل تا پایان دولت شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تحقیقات کاربردی گفت: مطابق برنامه پنجم باید ۵۰ درصد تحقیقات اساتید کارفرما محور و در جهت رفع نیازهای کشور باشد

دکتر ملک فر افزود: برنامه وزارتخانه این است که تا سال ۹۴ این مهم را عملیاتی کند، که البته این امر در آیین­ نامه‌های ارتقاء هم مدنظر قرار گرفته است به این هم توجه کنیم که مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت سوق دادن پایان نامه‌ها، رساله‌ها و تحقیقات دانشگاهی به حوزه کاربرد تاکید کرده ­اند.

وی همچنین توجه به رشته­‌های بین رشته‌ای را از اولویت­های این وزارتخانه خواند و با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: این طرح در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد و با توجه به آمادگی که در وزارتخانه وجود دارد می‌­ توانیم برای مطابقت با استاندارد‌ها در زمینه جذب هیئت علمی و سایر موارد اقدام کنیم که قطعا این امر فرصت ذینفعی را با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز و برنامه پنچم پیش رو قرار می‌­ دهد تا دانشگاه‌ها برای اجرای پژوهشکده‌ها و نظایر آن اقدام کنند.

نشست روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان­ شرقی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.

هیئتی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از مناطق زلزله­ زده آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده ­اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز