خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خبر داد؛

ثبت‌نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی فردا آغاز می‌شود

کد خبر : ۴۹۶۳۹

دارا بودن معدل کل حداقل ۱۹ در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل ۱۵ در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی ضروری است.

ایلنا: رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از آغاز ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا،«مهری سویزی»، رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از ۵ تا ۲۳ اسفند ماه امسال در مدارس محل تحصیل فعلی دانش‌آموزان انجام می‌شود،

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، دانش‌آموزان فرصت دارند تا در این آزمون شرکت کنند و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق و مدارس فرصت دارند تادر این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.

سویزی بیان کرد: آزمون ورودی مدارس متوسطه استعدادهای درخشان، دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۲ و آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۱ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در مورد مواد آزمون بیان کرد: سؤالات آزمون ورودی پایه اول راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی از دروس «قرآن و تعلیمان دینی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات» و سؤالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره متوسطه از دروس «قرآن و تعلیمات دینی، ادبیات فارسی، عربی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، حرفه‌وفن، علوم تجربی و ریاضیات» برگزار می‌شود.

معاون وریر آموزش و پرورش به شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در این آزمون اشاره کرد و گفت: دارا بودن معدل کل حداقل ۱۹ در پایه پنجم ابتدایی جهت ورود به دوره راهنمایی تحصیلی استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل ۱۶ در پایه پنجم برای ورود به مدارس راهنمایی نمونه دولتی ضروری است.

وی اضافه کرد: دارا بودن معدل کل حداقل ۱۹ در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و معدل کل حداقل ۱۵ در سال دوم راهنمایی برای ورود به دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز